ایجاد شفافیت در بازار معامله جوجه یکروزه گوشتی از طریق سامانه

عرضه و تقاضای جوجه یکروزه از طریق سامانه سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) تنظیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: از شهریور ماه امسال باید عرضه و تقاضای جوجه و فرآیند‌های مرتبط را از طریق سامانه انجام شود و توزیع جوجه یکروزه خارج از سامانه، غیرمجاز بوده و طبق ضوابط و مقررات کارگروه برنامه ریزی تولید اقدام می‌شود.

وی افزود: هدف از طراحی سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور، برقراری ارتباط بین مزارع مرغ گوشتی، مزارع مرغ مادر گوشتی و شرکت‌های جوجه کشی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: همه تولیدکنندگان جوجه یکروزه گوشتی و واحد‌های پرورش مرغ گوشتی از شهریور ماه امسال باید عرضه و تقاضای جوجه و فرآیند‌های مرتبط را از طریق این سامانه انجام داده و توزیع جوجه یکروزه خارج از سامانه مذکور غیرمجاز بوده و طبق ضوابط و مقررات کارگروه برنامه ریزی تولید اقدام می‌شود.

فرهادی افزود: برای مدیریت تولید، تنظیم بازار گوشت مرغ و جوجه یکروزه، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، رصد تولید در مراحل مختلف، ساماندهی واحد‌های غیرمجاز، کاهش سن و وزن کشتار، ایجاد شفافیت در بازار معامله جوجه یکروزه گوشتی، نظارت بر عملکرد شرکت‌های زنجیره تولید گوشت مرغ و اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور کشور این سامانه طراحی و راه اندازی شد.

وی گفت: واحد‌های مرغ مادر، جوجه کشی و مرغ گوشتی با مراجعه به سامانه www.samasat.ir و یا www.samatir.ir می‌توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: شهرستان ساری با دارا بودن ۳۰۰ واحد طیور گوشتی و مرغ مادر، سهم بسیار بالایی در تنظیم عرضه، تقاضا و ساماندهی تولید داشته و به عنوان قطب تولید گوشت سفید و تولید جوجه یکروزه استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ

تنظیم عرضه و تقاضای جوجه یکروزه از طریق سامانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار