ساری،

از پرداخت غرامت تا هشدار به مرغداران

مديركل دامپزشكی مازندران با توجه به نوسان دمای هواي استان در ارديبهشت امسال و گرم تر شدن نسبت سال قبل ، نسبت به به رعايت نكات ايمنی در جوجه ريزی و پرورش مرغ به مرغداران استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسين رضوانی به مرغداران مازندران توصيه كرد تا در اين فصل سال از سنگين وزن شدن مرغ ها جلوگيری كنند تا محصول آنها به دليل وزن زياد و تراكم در مرغداری ها تلف نشود.

وی ميانگين وزن مناسب برای مرغ را در اين فصل سال بين 2200 تا 2300 گرم اعلام كرد وگفت كه سنگين وزن كردن مرغ ها در زمان فعلي برای جبران ضررهای ناشی از كاهش قيمت راهكار مناسبی نيست و ضريب تلفات را در مرغداری ها افزايش می دهد.

وی افزود : قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در مرغداری ها هم اكنون 30 تا 31 هزار ريال و قيمت گوشت مرغ هم در فروشگاههای 54 تا 56 هزار ريال است.

مديركل دامپزشكي مازندران به مرغداران توصيه كرد تا فاصله دو هفته ای بين دو جوجه ريزی را رعايت و در اين فاصله زمانی نسبت به پاكيزه نگه داشتن فضای مرغداری برای جوجه ريزی بعدی اقدام كنند.

وی از اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار به عنوان غرامت تلف شدن جوجه به مرغداران استان خبر داد.

حسين رضوانی گفت : اين مبلغ به مرغدارانی پرداخت مي شود كه جوجه های در حال پرورش آنان ماه خرداد پارسال به علت گرمای كم سابقه تلف شدند.

وی افزود : دريافت غرامت هم مشروط به اين است كه جوجه ريزی واحدهای مرغداری در آن زمان به تائيد كارشناسان دامپزشكی استان رسيده باشد.

مازندران با داشتن 42 واحد توليد جوجه يكروزه ، و دو هزار و 300 واحد مرغدارای سالانه 950 هزار تا يك ميليارد قطعه جوجه يكروزه و147 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار