هشدار دانشمندان درخصوص پیامد‌های ناشی از تشعشعات رادیو اکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی

کارشناسان زمین‌شناسی نسبت به پیامد‌های ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در کوه «مانتاب» هشدار دادند.

هشدار دانشمندان نسبت به پیامد‌های ناشی از آزمایش هسته‌ای کره شمالی و نشت تشعشات رادیواکتیوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ کارشناسان زمین شناسی معتقدند تداوم آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی باعث می‌شود، کوه هسته‌ای در شمال این کشور که بیشتر آزمایش‌ها در آنجا انجام می‌شود، متلاشی شده و تشعشعات رادیواکتیو خطرناک آن، مساحت گسترده‌ای از منطقه را دربر بگیرد.

بر این اساس، کوه «مانتاپ» از سال ۲۰۰۶ به سایت اصلی آزمایش‌های کره شمالی تبدیل شده است. تا کنون ۶ آزمایش هسته‌ای در دل این کوه ۲۱۹۴ متری انجام شده است. دانشمندان اعلام کردند به واسطه انفجار‌های هسته‌ای در عمق، شکل ظاهری این کوه به تاثیر از پدیده «سندروم کوه خسته» تغییر کرده است.

«پل جی ریچاردز»، زلزله شناس آمریکایی و استاد دانشگاه کلمبیا در توضیح این مطلب گفت: آنچه از کره شمالی می‌بینیم، حاصل از نوعی فشار در داخل زمین است. در این بخش از کره زمین، شاهد تاثیرات فشار‌های داخلی روی بخش‌های سطحی زمین هستیم.

پیش از این تعدادی از دانشمندان چینی نسبت به پیامد‌های احتمالی فرو ریختن این کوه هسته‌ای و نشت تشعشات رادیواکتو به نواحی اطراف هشدار دادند. دانشمندان مرکز «شمال ۳۸» نیز تغییرات گسترده در محیط زیست نواحی تحت آزمایش هسته‌ای را تایید کرده اند. به عقیده آنها، هر آزمایش دیگری که زمین لرزه‌ای با قدرتی کمتر از ۳ ریشتر تولید کند، می‌تواند روند نابودی این کوه هسته‌ای را تسریع کرده و موجب خروج تشعشات رادیواکتیو شود.

پیونگ یانگ در تاریخ ۳ سپتامبر ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را که موجب وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری شد، را انجام داد. کره جنوبی اعلام کرد آثار گاز رادیواکتیو زنون ناشی از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی در بخش‌هایی از این کشور مشاهده شده است.

انتهای پیام/

 

خطرات نشت تشعشعات رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار