شکل گیری مطلوب صادرات غیر نفتی در دزفول

فرماندار دزفول روند شکل گیری صادرات غیرنفتی در این شهرستان را مطلوب توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول بیان داشت: در سال جاری ۲۰ کشور آسیای میانه در شهرستان دزفول شرکت بازرگانی و سردخانه ایجاد کرده اند و روند خوبی در زمینه صادرات غیرنفتی در حال شکل گیری است.

وی اظهار کرد: در سال جاری حدود۲۰ کشور آسیای میانه و قفقاز در شهرستان دزفول شرکت بازرگانی و سردخانه ایجاد کرده اند به گونه ای که می توان گفت تمام سردخانه های کوچک و بزرگ دزفول به اجاره کشورهای خارجی درآمده است.

آصفی گفت: برخی از صادر کنندگان کشورهای آسیای میانه با حضور در دزفول، زمین کشاورزی و سردخانه برای فراوری محصولات صادراتی ایجاد کرده اند و دلیل این امر فرایند پیچیده صادرات محصولات کشاورزی از دزفول به روسیه و سایر کشورها بود؛ بنابراین آن ها مستقیم به قضیه ورود کرده اند.

فرماندار دزفول بیان کرد: در صورت ایجاد مرز هوایی در شهرستان، این فرایند پیچیده و زمان بر صادرات محصولات کشاورزی دزفول که گاها بیش از۱۰ روز به طول می انجامد حذف خواهد شد و محدودیت های موجود از بین خواهد رفت.

آصفی با اشاره به دستور معاون رئیس جمهور مبنی بر ایجاد مرز هوایی در دزفول افزود: درصورت ایجاد مرز هوایی، هزینه های صادرات محصولات و مشکلات مربوطه به یک چهارم خواهد رسید و سود مستقیما به جیب تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دزفول خواهد رفت؛ بنابراین تمام تلاش ما تاسیس مرز هوایی برای رفع این محدودیت ها و توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان است.

انتهای پیام/م

تلاش برای توسعه صادرات غیر نفتی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.