اهواز؛

لزوم ارائه راهکار جدید در امر فرهنگ سازی

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان بر لزوم ارائه راهکار های جدید در سطح کلان در امر فرهنگ سازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالرضا نواح ،عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان گفت: در ایران از دهه ۸۰ مسئله سبک زندگی با توجه به تغییرات احساس شده توسط جامعه شناسان در جامعه مطرح شد. البته از مدت ها قبل رهبر انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی بیانات بسیاری را داشتند و بنابراین از ابتدا مشخص بود که مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ نگاه عمیق تر و آسیب شناسانه تری دارند.

وی افزود: رفتار در خانواده، تحصیل، مصرف، تفریح، سفر، بهداشت، کار جمعی، معماری، خودسازی، رفتار در جامعه، رسانه، مناجات و ازدواج از جمله ۱۸ مورد مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان تصریح کرد: برای بررسی مسائل مختلف از جمله فرهنگی، زندگی شهرنشینی و ارزش های اسلامی در پنج شهر خوزستان اهواز، آبادان، دزفول، ایذه و مسجدسلیمان پرسشنامه هایی با هشت فرضیه بر اساس منویات مقام معظم رهبری را به عنوان نمونه توزیع کردیم.

نواح گفت: جامعه ما با سرعت شتابنده ای از ارزش های اسلامی در حال فاصله گرفتن است و اصلا صورت خوبی ندارد. وقتی می گوییم صورت خوبی ندارد به خاطر این است که حتی در اروپا نیز تغییر اخلاقیات را به این صورت نداشتیم و آسیب ها آنقدر فراگیر نبوده است.

کارشناس مسائل اجتماعی و صاحب یافته های پژوهشی با موضوع «بررسی سبک زندگی مردم با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری»، با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی پنهان و پوشیده هستند، بیان کرد: در هیچ کدام از ۲۰ متغیر آماری که در پنج شهر استان خوزستان مورد سنجش قرار گرفت متأسفانه داده های به دست آمده اصلا خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری به معماری اسلامی داشتند، گفت: فرهنگ سازی در حد حرف زدن صرف کافی نیست و باید در سطح کلان به خلق راهکارهای جدیدتری پرداخت.

نواح عنوان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی خوب است ولی متأسفانه مردم در جامعه آماری آن پنج شهر مصرف گرا شده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.