مدیرکل شیلات لرستان:

بزرگ‌ترین مرکز پرورش زالو و ماهیان خاویاری غرب کشور در لرستان ایجاد می شود

مرکز تولید ماهیان خاویاری با ظرفیت ۲۰ تن خاویار و ۶۰۰ تن گوشت با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم توسط بخش خصوصی در لرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه لرستان با اجرای اقداماتی در راستای توسعه پرورش ماهی به عنوان الگو در کشور معرفی شده است، گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد آبزی‌پروری می‌باشد و همین امر باعث شد استان به عنوان الگوی پرورش ماهی در قفس معرفی شود.

کیارش بیرانوند در سال ۹۶ تعهد کردیم هزار تن ماهی در قفس را تولید کنیم که در ۶ ماهه اول سال ۵۰۰ تن تولید داشتیم، وی افزود: لرستان شرایط تولید بیش از ده هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد که برای تحقق این مهم نیازمند پای کار آمدن تولیدکنندگان است.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: سرانه آبزیان در استان بسیار کم است.

وی افزود: سرانه مصرف ماهی در دنیا ۴۰ کیلو، در کشور ۱۰ کیلو و در استان لرستان حدود ۵ کیلو است.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه در سال ۹۶ به پیشنهاد سازمان شیلات لرستان تیمی از مدیران استان از صنعت آبزی‌پروری فرانسه بازدید کردند، و در این بازدید ضمن کسب تجارب مورد نیاز در خصوص افزایش تولید آبزیان چند تفاهم‌نامه در راستای آموزش تولید و مکانیزه کردن استخر پرورش ماهی منعقد شد.

انتهای پیام/د

ساخت بزرگ‌ترین مرکز پرورش زالو و ماهیان خاویاری غرب کشور در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار