مدیرکل شیلات لرستان:

اعتبارات شیلات لرستان امسال به ۲۰ میلیارد تومان رسید

مدیرکل شیلات لرستان گفت: سال ۹۳ اعتبارات شیلات ۶۰ میلیون تومان بوده که اکنون به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان، گفت: مجتمع دو آب از سال ۸۵ که آغاز به کارکرده به مدت دو سال و نیم به دلیل معارضان محلی تعطیل‌شد و از ۸۹ تا ۹۳ به دلیل کمبود اعتبار تعطیل‌شده شد.

وی افزود: از سال ۹۳ تا ۹۴ زیرساخت مجتمع دو آب تکمیل شد و بعد از آن برای گرفتن اعتبارات ارزان جهت راه‌اندازی این مجتمع نامه‌نگاری‌های زیادی شد، اما متأسفانه موفق نشدیم.

مدیرکل شیلات  لرستان گفت: در سال ۹۵ با توجه به ماده ۲۷ و دستور استاندار مجتمع‌هایی مانند دو آب، چم شیر و سپیددشت که ما نمی‌توانستیم به پایان برسانیم از طریق این ماده به فروش رسانیم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دو آب از طریق ماده ۲۷ به فروش رسیده و عقد قرارداد نیز شده است، گفت: سهام‌داران و نیرو‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند با این تفاوت که ۵۱ درصد سهام به فرد دیگری تعلق دارد د. مدیریت آن واحد می‌شود؛ به بومی‌ها مزرعه واگذارشده و مالکان آغاز به ساخت کرده‌اند و مابقی نیز هفته آینده آغاز به کار می‌کنند.

بیرانوند افزود: سال ۹۳ اعتبارات شیلات ۶۰ میلیون تومان بوده که اکنون به ۲۰ میلیارد تومان رسیده و تولیدات لرستان به ۲۷ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تکثیر در لرستان به ۱۷۰ هزار تن رسیده است، گفت: لرستان استانی پیشرو در بحث قفس است و مجموعه شیلات لرستان دو بار به‌عنوان شیلات برتر کشور شناخته شدیم.

انتهای پیام / د

انتخاب شیلات لرستان به عنوان شیلات برتر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.