مرحله استانی دوازدهمین جشنواره مدهامتان در سنندج آغاز شد

مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان امروز (۲۷ مهر) با شرکت ۲۰۰ نفر خواهر و برادر در ۹ رشته در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ؛مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری این رقابت قرآنی گفت: دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌‌های مساجد کشور در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

 کامل گلباغی، از ثبت نام الکترونیکی 526 نفر در مرحله اول این مسابقات خبر داد و افزود: امروز و در مرحله استانی این دوره از مسابقات 68 نفر در بخش قرائت، اذان، حفظ کل، ترتیل و حفظ 20 جزء و 126 نفر نیز صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان به مدت 2 روز در سنندج برگزار می شود، عنوان کرد: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان امروز (27 مهر) در بخش های 9 گانه جشنواره در مجتمع فجر سنندج و در رشته صحت قرائت نماز نیز همزمان با روز جمعه ( 28 مهر) در محل امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان، کشف استعدادهای درخشان قرآنی را مهمترین هدف از برگزاری جشنواره مدهامتان اعلام کرد و افزود: در همین راستا در سال جاری 12 حافظ قرآنی را در بخش خواهران در استان شناسایی کردیم.

گلباغی بیان کرد: سن تمامی شرکت کنندگان غیر از رشته ی تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد و برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رشته های حفظ کل و قرائت قرآن کریم )تحقیق) در رده سنی بالای ۱۸ سال الزامی است.

وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر شور اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان درپایان گفت: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری جشنواره که همزمان با ۱۴ آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام می شوند.

انتهای پیام/م

برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره مدهامتان در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.