سنندج؛

اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره مدهامتان در کردستان

آیین نامه اجرایی دوازدهمین جشنواره قرآن (مدهامّتان) به همت دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در بین کانون‌های مساجد استان اعلام شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مزیّن به نام اقتصاد مقاومتی، تولیدملی و اشتغال شده است، دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» را با همکاری سایر ادارات مرتبط برگزار می‌کند.

جشنواره قرآن از پرشورترین جشنواره‌‌هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌شود و علاقمندان زیادی را در میان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دارد.

قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمدوسوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامتان است که در بخش خواهران و برادران در گستره استانی و کشوری برگزار می‌شود.

كساني كه سابقه حضور در مسابقات بین المللی را داشته‌ باشند و تمامی کسانی که رتبه اول تا سوم مرحله کشوری جشنواره‌های دهم و یازدهم مدهامّتان را کسب کرده‌اند، نمی‌توانند در همان رشته شرکت کنند.

افرادی که به فینال مرحله کشوری مسابقات سال 95 سازمان اوقاف راه یافته‌اند و همچنین رتبه‌های اول تا سوم مسابقات کشوری و نفرات ممتاز سه سال گذشته (سال‌های 94،93و 95) این مسابقات نیز نمی‌توانند در همان رشته در جشنواره مدهامّتان شرکت کنند.

سن تمامی شرکت کنندگان غیر از رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز باید بین 18 تا 30 سال باشد و برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم (تحقیق) در رده سنی بالای 18سال الزامی است.

رعایت موازین اسلامی در رفتار و پوشش از سوی شرکت کنندگان در تمامی مراحل جشنواره مدهامّتان از سوی شرکت کنندگان الزامی است.(در صورت احراز عدم رعایت موارد مربوط به این بند، کمیته اجرایی می تواند از حضور فرد در هر مرحله ای از مسابقات  ممانعت به عمل آورد).

تمامی شرکت کنندگان در دوازدهمین جشنواره مدهامّتان پس از ثبت نام درپایگاه اطلاع رسانی جوانان مساجد به نشانیwww.javananemasajed.irمی‌بایست در آزمونی که به منظور توجه به بخش مفاهیم قرآن طراحی شده است، شرکت کنند.

مرحله استانی جشنواره توسط دبیرخانه‌های استانی همزمان با 22 مرداد اعلام می‌شود و آزمون مربوط به شرکت کنندگان رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه همزمان با 28 مهر سال جاری برگزار می‌شود.

هشتم آبان آخرین مهلت اعلام نفرات برتر مرحله استانی به دبیرخانه میزبان کشوری(خراسان رضوی) اعلام شده است و مرحله کشوری جشنواره نیز همزمان با 14 آذر سال جاری برگزار می شود

انتهای پیام/م

دوازدهمین جشنواره مدهامتان در کردستان برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.