پرداخت ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از پرداخت ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب به ۸۰ واحد تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: این میزان تسهیلات در سه ماه گذشته به ۶۳ واحد صنعتی و ۱۷ واحد کشاورزی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: هزار و ۲۸۲ واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که تا کنون پرونده بیش از ۳۵۰ واحد بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار، بیش از ۲۰ واحد گردشگری هم برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده اند.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: روند تولید کسب و کار در ایران وضعیت خوبی ندارد و برگزاری کارگروه‌های تسهیلات و رفع موانع تولید می‌تواند در رشد اقتصادی تاثیر گذار باشد.

داوود محمدی در ادامه روند پرداخت تسهیلات را نامناسب ارزیابی کرد و گفت:: باید نحوه پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و جذب منابع شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گردشگری را یکی از مزیت‌های بزرگ استان دانست و از پرداخت نشدن تسهیلات گردشگری متناسب با صنعت و کشاورزی گلایه کرد.

سیده حمیده زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: باید دلایل کندی پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی بررسی شود.

زرآبادی افزود: باید قبل از اینکه واحد‌ها برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند در صنعت و معدن وضعیت آن‌ها بررسی شود و اگر شرایط آن‌ها احراز شد به بانک‌ها معرفی شوند.

وی گفت:: پارسال هزار و ۳۰۰ مورد تسهیلات بهین یاب پرداخت شده است که باید نتایج آن بررسی شود.

سیده حمیده زرآبادی در ادامه خواستار نظارت بیشتر به تسهیلات پرداختی شد و افزود: باید این تسهیلات به صادارات اختصاص یابد.

وی افزود: اگرچه تسهیلات بهین یاب برای رونق صنایع کوچک و متوسط است، اما نباید از واحد‌های بزرگ استان با مشکلات کارگری، غافل شد.

انتهای پیام/

ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.