رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان؛

استفاده از ظرفیت معادن استان سمنان برای کاهش آمار بیکاری

استان سمنان بیش از 10 درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری در این استان بهره برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اصغرجمعه ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : با وجود برخورداری از ظرفیت های سرشار، سهم بخش معدن در کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار در این استان فقط پنج درصد است.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان باید از تمام ظرفیت های معدنی،صنعتی و زیرساختی بهره گرفت.


وی اظهارداشت : سمنان بیش از 10 درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری در این استان بهره بیشتری برد.


جمعه ای با بیان این که 30 درصد از واحدهای معدنی این استان به دلیل کمبود آب، خام فروشی و نبود بازار فروش غیرفعال است، تصریح کرد : فقط در 2 سال گذشته بیش از 10 واحد معدنی استان به دلیل کمبود آب تعطیل شد که باید با افزایش تولید آب این واحدها را به چرخه تولید بازگرداند


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تعداد شاغلان در واحداهای معدنی سمنان را دستکم 20 هزار نفر برشمرد و افزود : چالش کمبود آب دلیل اصلی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در بخش معدن سمنان است.


وی افزود: بیش از 200 واحد معدنی و صنعتی سمنان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه است و باید تا پایان امسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تصمیم گیری کرد.


جمعه ای اظهار داشت : اکنون بیش از 120 واحد صنعتی و معدنی سمنان به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه ای غیرفعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام کرد.


انتهای پیام / د


بهره مندی از ظرفیت معادن استان سمنان برای کاهش بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.