رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان :

صادرات بیش از 1900 تن از کالا های استان سمنان به خارج از کشور

بیش از ۱۹۰۰ تن کالا با ارزشی بالغ‌بر ۵۴۱ میلیون دلار از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جمع مدیران استانی سمنان ضمن گرامیداشت هفته دولت به تبیین عملکرد چهارساله دولت در بخش‌های مختلف صنعت، معدنی و تجارتی استان سمنان پرداخت و گفت : استان سمنان در بخش تجارت مهم‌ترین رویکرد خود را به تقویت گمرک این استان و رونق صادرات کالا به خارج از کشور قرار داده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در این مدت بیش از 1900 تن کالا از استان سمنان به سایر کشورها صادر شده است افزود: ارزش کالاهای صادراتی بالغ‌بر 541 میلیون دلار بود و این مهم ظرفیت خوبی را برای رونق اقتصادی و تولید داخلی در استان سمنان فراهم می‌کند.


اسودی بابیان اینکه در این بازه زمانی بیش از 100 تن کالا به استان سمنان واردشده تصریح کرد: این میزان از واردات کالا معادت 204 میلیون دلار ارزش دارد.


وی اظهار داشت : استان سمنان در بخش تجارت 4800 واحد دارای پروانه صنفی هستند و 26 بنگاه صادراتی استان سمنان نیز با اعضای به ‌روزرسانی شده مشغول فعالیت هستند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به جایگاه بخش معدن در رونق اقتصاد و اشتغال استان بیان کرد: در مدت چهار سال گذشته بالغ‌بر 211 پروانه اکتشاف،187 گواهی کشف و 231 پروانه بهره‌برداری صادر شده است.


اسودی با اشاره به اینکه با صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان سمنان بالغ‌بر هزار و 172 نفر صاحب شغل شدند افزود : در این بخش بالغ‌بر یک هزار و 295 میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام‌ شده است.


وی بابیان اقدامات دولت در بخش صنعت تصریح کرد: 574 پروانه بهره‌برداری در استان سمنان صادرشده است که بالغ‌بر 8 هزار و 196 نفر ذر طول این مدت صاحب شغل شدند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه بیش 21 میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده است اظهار داشت : دو هزار و 222 فقره جواز تأسیس واحد صنعتی در این مدت صادرشده است که پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحدها بالغ‌بر 48 هزار و 995 نفر صاحب شغل شوند.


اسودی با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی بیان کرد: بالغ‌بر 67 هزار و 505 میلیارد ریال سرمایه لازم برای این واحدها پیش‌بینی‌ شده است.


انتهای پیام / ذ


صدور 211 پروانه اکتشاف در مدت 4 سال گذشته در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.