تقویت هویت فرهنگی در جوانان هدف تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات آذربایجان‌غربی با شهرداری ارومیه

تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و بسترسازی مناسب برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله اهداف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی از اهداف انقلاب اسلامی است اظهار داشت: توسعه فرهنگی در سه دهه گذشته به صورت بخشی از آرمان‌های اساسی فرایند توسعه کلان ملی درآمده است.

وی افزود: به منظور تحقق این امر، سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برخی مناسب‌های فرهنگی، دینی، ورزشی و اجتماعی را در سطح شهرستان ارومیه به اجرا درآورده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین با توجه به ضرورت تعاملات بیشتر و بهتر و به منظور گسترش همکاری‌های فی مابین در راستای غنابخشی به فعالیت‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری با این دو دستگاه منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه تصریح کرد: توسعه کاربردی مفاهیم دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، بسترسازی مناسب برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و ترویج سبک زندگی اسلامی، تفاهم و همکاری در زمینه گسترش و توسعه فعالیت‌ها در برنامه‌های ابتکاری و بدیع در عرصه فرهنگی و نیز تغذیه فکری جوانان و نوجوانان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از جمله آنها است.

داداش‌زاده با بیان زمینه‌های همکاری بیان کرد: در این رابطه می‌توان به مشارکت در برگزاری مراسم ملی مذهبی، تدوین شیوه‌نامه حمایت از تشکل‌های فرهنگی مذهبی اعم از هیئت‌های مذهبی کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و موسسات قرآنی، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های متقابل در پیشبرد اهداف هر دستگاه و فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به تعهدات طرفین اظهار داشت: در این رابطه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه مقرر به ایجاد امکان استفاده از سالن آمفی‌تئاتر و اماکن ورزشی، تفریحی زیر نظر سازمان اعم از ورزشی و استخر و نیز ایجاد امکان استفاده از بیلبردهای تبلیغاتی سازمان کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر ایجاد امکان استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سراهای تحت پوشش سازمان برای اجرای برنامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسمات و فعالیت‌های فرهنگی و هیئت مذهبی ارومیه در طول سال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بصیرت‌افزایی به صورت مشترک و ویژه اقشار تاثیرگذار اعم از مسئولان هیئت مذهبی، مداحان، روحانیان و مربیان قرآنی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در این تفاهم‌نامه تصریح کرد: در این رابطه ایجاد امکان استفاده از اردوگاه‌های تفریحی نور سازمان تبلیغات اسلامی، اعزام روحانیان شبکه تبلیغی تحت پوشش به مراسمات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، مشارکت در اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دینی تحت پوشش و نیز تدوین شیوه‌نامه حمایت از تشکل‌های مذهبی اعم از هیئت‎های مذهبی و تشکیل کارگروه مشارکتی مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/ب

تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات آذربایجان‌غربی با شهرداری ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.