وزیر راه و شهرسازی:

خشکی زاینده‌رود نتیجه ورود صنایع آب‌بر به اصفهان/تبدیل آثار تاریخی چهارباغ به اماکن تجاری کم ارزش

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر شاهد خشکی زاینده‌رود هستیم و دلیل آن ورود صنایع آب‌بر به استان اصفهان است.

خشکی زاینده‌رود نتیجه ورود صنایع آب‌بر به اصفهان/تبدیل آثار تاریخی چهارباغ به اماکن تجاری کم ارزشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس آخوندی  وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان اظهار کرد: اتفاقات بسیاری خوبی در استان اصفهان رخ داده و همگرایی وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از تحولات عمرانی کشور دستخوش تحولات تخریبی تحت عنوان نوسازی صنعتی در ایران قرار گرفته است در همین راستا باید سالانه 10 درصد بافت تاریخی و حاشیه‌ای استان اصفهان بهبود پیدا کند و بازآفرینی شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت:  با ورود صنایع بزرگ به اصفهان جشن‌های بسیار بزرگی گرفته شد ولی در حال حاضر شاهد خشکی زاینده‌رود هستیم و دلیل آن ورود صنایع آب‌بر به این استان اصفهان چراکه اهداف متضاد به صورت همزمان محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های زیستی کشور از بین رفته است و با مسأله جدی حرکت به سوی شهرها مواجه هستیم، شهرها به صورت بادکنکی رشد کرده‌اند و آلودگی افزایش یافته است، ظرفیت‌های زیستی فدای طرح‌های توسعه‌ای و پیگیری اهداف متضاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی در رد تراکم‌فروشی برای کسب درآمد شهری بیان داشت: همواره با تراکم‌فروشی مخالف بوده‌ام و در حال حاضر دیگر بازاری برای تراکم‌فروشی وجود ندارد بنابراین مجبور به تجدید نظر در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: حوزه قالب استان اصفهان همچنان توسعه صنعتی است در حالی که این استان ادعای پایتخت تمدنی دارد و این دو هدف با هم متضاد است و نمی‌توان آن را پیگیری کرد؛ در شهرستان اردستان 400 هکتار بافت تاریخی دارد و چنین وضعیتی در هیچ کجای کشور وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در محور چهارباغ اصفهان تخریب‌های گسترده‌ای از آثار تاریخی و بافت قدیمی را شاهد بودیم که تبدیل به اماکن تجاری اداری بسیار کم ارزش شده است و نمی تواند برای کل شهر ارزش‌افزوده ایجاد کند.

وی  یادآور شد: استان اصفهان نیازمند سریع‌ترین حمل و نقل‌هاست و قطار سریع‌السیر اصفهان باید اجرایی شود و فرودگاه اصفهان نیز بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حمل و نقل یکپارچه میان اصفهان و پیرامون اصفهان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که نیازمند استراتژی حمل و نقلی و شهرسازی است؛ از شهرداری و استانداری اصفهان می‌خواهم که محدوده شهر اصفهان را به شدت کنترل کنند و تراکم‌فروشی را کنار بگذارند.

وی تشکیل ستاد بازآفرینی در استان اصفهان را بدون مشکل دانست و گفت: هویت شرق اصفهان با رودخانه زاینده‌رود گره خورده و باید فکری برای گردش آب این رودخانه داشت.

آخوندی تصریح کرد: پروژه‌هایی که بار دولتی پیدا می‌کند پایدار نخواهد بود؛ بیش از 280 هزار نفر متقاضی ورود به بازار مسکن هستند و امیدوارم سرمایه‌گذاری در این خصوص در استان اصفهان افزایش یابد.

 

انتهای پیام/م

 

صحبت های وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار