مدیر سازمان حج و زیارت ایلام مطرح کرد؛

مهران مرز مجاز برای تردد زائران 13 استان کشور

مدیر سازمان حج و زیارت ایلام گفت: بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران از مرزها، زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند.

مهران مرز مجاز برای تردد زائران  13 استان کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مهدی حیدری مدیر سازمان حج و زیارت ایلام بیان کرد: طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم بندی استان ها، زائران استان های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خرسان رضوی، خراسان شمالی و ایلام از مرز بین المللی مهران تردد خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه زائران سایر استان ها و اتباع خارجی در ایام منتهی به اربعین نیز از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد می کنند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام از آغاز صدور روادید ورود به عراق در استان خبر داد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی صدور رویداد در دفاتر زیارتی این استان از دوازدهم مهرماه آغاز شده و تا چند روز قبل از آیین باشکوه اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

حیدری از فعالیت 12 دفتر صدور ویزا در استان خبر داد و تاکید کرد: کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران انجام می شود و در این خصوص دولت عراق تاکید دارد که به هیچ وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد.

به گفته وی بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد، به شهر مهران جلوگیری خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان ایلام بر لزوم بیمه شدن زائران برای سفر به کشور عراق تاکید کرد و یادآور شد: زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کنند.

 خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.

انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/ د

13 استان مجاز برای تردد از مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.