مدیر فناوری اطلاعات استانداری اصفهان خبر داد:

مرکز آی.ایکس در اصفهان راه اندازی خواهد شد

مدیر فناوری اطلاعات استانداری اصفهان گفت: دولت الکترونیک دارای چارچوب‌های خاصی است واستان اصفهان نخستین استانی است که در آن مرکز آی.ایکس راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن علوی  امروز در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اظهار کرد: شاهد رشد صعودی مناسبی در ارائه خدمات سرویس‌های اینترنتی در استان اصفهان بوده‌ایم.

وی افزود: به نمایش گذاشتن تجهیزات محدود کامپوتری صرف، نشان‌دهنده توانمندی‌های دستگاه‌های استان نیست؛ دستگاه‌های استانی در حوزه دولت الکترونیک پیشرفت داشته‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان گفت: برای حضور دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری امسال، چارچوب‌ها و شاخص‌هایی تعیین شده است تا اگر تعداد غرفه‌ها محدود باشد حداقل از نظر کیفی قابل قبول و اثربخش باشد و ارائه خدمت به مردم بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی اجازه ورود دستگاه‌ها و تجهیزات به این نمایشگاه را دارند که حرف نو و جدیدی داشته باشند که برای این منظور کارگروهی در استاندار اصفهان تشکیل شده است.

علوی عنوان داشت: مرکز «آی.ایکس» مرکز تبادل اطلاعات و صرفاً پیش‌نیاز تشکیل دولت الکترونیک است، دولت الکترونیک دارای چارچوب‌های خاصی است؛ استان اصفهان نخستین استانی است که در آن مرکز آی.ایکس راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: استاندار اصفهان حدود یک سال و نیم است که به صورت جدی پیگیر بحث دولت الکترونیک است؛ فرهنگ‌سازی در استفاده مردم از دولت الکترونیک امری بسیار مهم و ضروری است که رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در این خصوص دارند تا خواسته‌ها و نیازهای شهروندان را به اطلاع دولت برسانند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان بیان داشت: شرکت مخابرات یک شرکتی است که خاصیت شرکتی داشته، سهامدارانی دارد و دولت نیز سهامدار آن است.

وی تصریح کرد: وقتی شرکتی به بنگاه اقتصادی تبدیل شد باید فضای رقابتی را بشناسد، این‌گونه نیست که مخابرات در ارائه سرویس‌های اینترنتی انحصاری کار کند و سایر شرکت‌های خصوصی نتوانند در این عرصه رقابت کنند.

علوی اذعان داشت: شرکت‌های بزرگی در استان اصفهان در حال ارائه سرویس‌های اینترنتی هستند که از طریق مجوزهای «اف.سی.پی» وزارت ارتباطات امکان ارائه بسیاری از خدمات مخابراتی به مردم را دارند.

وی تأکید کرد: طبیعتاً هر ارائه‌دهند سرویس اینترنتی که برنامه‌ریزی بیشتری برای ارائه خدمات داشته باشد، اعتماد مردم و مخاطبان خود را جذب کند، می‌تواند در بازار رقابتی برد بیشتری داشته باشد؛ طی 2 سال گذشته آنچه که در فضای مجازی رصد کردیم رقابت نابرابر میان ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی بهبود پیدا کرده و در حال حاضر بسیاری از اپراتورها خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.

 

انتهای پیام/م

 

بهبود رقابت نابرابر میان ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.