پای بز سانن به گلخانه گیاه مورینگاه در منوجان رسید

فرماندار منوجان گفت : ساخت مرکز قرنطینه گوسفندان «بز سانن» در راستای اصلاح نژاد دام در منوجان آغاز شده است.

پای بز سانن به گلخانه گیاه مورینگاه در منوجان رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین صادقی فرماندار منوجان گفت : شرکت‌های گهر زمین و معین منوجان در حال اجرای چند طرح با درصد پیشرفت فیزیکی خوب در این شهرستان هستند.

 وی افزود: این مجتمع گردشگری و رفاهی سنتی با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که در آن 31 سوئیت در حال آماده‌سازی بوده و این ظرفیت تا 100 سوئیت نیز قابل توسعه است.

 صادقی بیان کرد : اثربخشی این پروژه‌ها موجب پیشرفت و آبادانی شهرستان ورفع بیکاری جوانان مهم‌ترین مسأله‌ای است که مسؤولان ما تنها از طریق اقتصاد مقاومتی می‌توانند، این مشکلات را رفع کنند.

 فرماندار منوجان در بازدید از گلخانه گیاه مورینگا تصریح کرد: گیاه مورینگا به دلیل خواص دارویی زیاد به درخت معجزه لقب گرفته است که با ابراز تأسف در ایران گیاهی ناشناخته باقی مانده و تنها به صورت محلی در استان‌های جنوبی کشور آن هم به صورت بی‌رویه بهره‌برداری می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: این نوع گیاه نیاز بسیار کمی به آب دارد و معین شهرستان با قصد اینکه از آن به عنوان کمربند سبز منوجان از ورودی جاده ترانزیت به شهر به طول 10 کیلومتر استفاده کند، 60 هزار گیاه در این گلخانه در حال کشت دارد.

 صادقی اظهار کرد : ساخت مرکز قرنطینه گوسفندان «بز سانن» در راستای اصلاح نژاد دام و احداث دامداری 100 رأسی از نوع بز سانن و شیری، طی تفاهمنامه‌ای بین شرکت‌های معین و دامداری استان اصفهان منعقد و آغاز شده است.

انتهای پیام /س

 

احداث دامداری 100 رأسی از نوع بز سانن و شیری در منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار