به صدا در آمدن آژیر طلاق در منوجان

رئیس شورای شهر منوجان گفت : نخستین جایگاه طلاق در استان نیز برای منوجان به ثبت رسیده است.

به صدا در آمدن آژیر طلاق در منوجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ حسین اوژند رئیس شورای شهر منوجان گفت : در زندان منوجان کمترین یا اصلاً زندانی ورزشکار وجود ندارد و همان‌طور نیز کمترین و یا در واقع هیچ آمار طلاقی برای ورزشکاران در شهرستان به ثبت نرسیده است.

 وی افزود : همان‌طور که رتبه برتر امنیت در استان کرمان به منوجان اختصاص دارد با ابراز تأسف نخستین جایگاه طلاق در استان نیز برای منوجان به ثبت رسیده است، آیتم‌هایی مختلفی برای عدم ازدواج جوانان وجود دارد که مهم‌ترین و بارزترین آن عدم وجود کار و اشتغال است و این حمایت مسؤولان را در زمینه رفع این مشکل بر می‌انگیزد.

 عضو هیأت انجمن حمایت از زندانیان نسبت به فرهنگ‌سازی مشاوره قبل از ازدواج تأکید و تصریح کرد: مشاوره قبل از ازدواج مسئله‌ای است که باید در شهرستان فرهنگ‌سازی شود تا جوانان قبل از اقدام به قول و قرارهای ازدواج مشاوره را انجام داده باشند، آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان در مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها نباید مقطعی باشد، بلکه به صورت دائم و پایدار برگزار شود.

 کارشناس مسئول بهداشت خانواده نیز درباره طلاق در منوجان اشاره به سلامت باروری در زنان و مردان و عدم وجود اطلاعات کافی مردم نسبت به اهمیت باروری اظهار کرد : 50 درصد از مردم در این زمینه هیچ اطلاعی ندارند که ایجاب می‌کند، آموزش و پرورش به این موضوع از مقطع دبیرستان برای آموزش دادن به دختران و پسران بپردازد، هنگامی جامعه‌ای سالم داریم که بتوانیم، اهمیت نقش سلامت باروری را نهادینه کنیم.

 لیلا دوراندیش با بیان به اینکه آژیر طلاق در منوجان به صدا در آمده است، عنوان کرد: 50 درصد طلاق‌ها در مدت زمان یک تا پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد که مسؤولان باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند و جلوی ازدواج اشتباه را بگیرند، زیرا سد راه ازدواج اشتباه شدن، بنیان خانواده را تحکیم می‌کند.

 وی گفت : مشکلات مالی زوجین، اعتیاد، عدم تعهد اخلاقی و تفاهم که قبل از زندگی به آن توجه نمی‌شود از جمله عوامل طلاق هستند بر همین اساس باید مهارت‌های زندگی را در جوانان افزایش دهیم و مسؤولان به عدم تمایل آنان نسبت به ازدواج توجه داشته باشند و در زمینه رفع مشکلات برای ازدواج تلاش کنند.

 دوراندیش بیان کرد : تک‌فرزندی را یکی دیگر از مشکلات جامعه شهری منوجان است وبا ابراز تأسف سهم عمده تک‌فرزندی را قشر تحصیلکرده ما دارند که دلیل آن ترس از تربیت فرزند است و مقام معظم رهبری نیز در این راستا فرمودند «یکی از مشکلات ما این است که برجسته‌ترین زوج‌های ما نخبه‌ها هستند که فقط یک فرزند دارند».

 وی با اشاره به اینکه تمایل به تک‌فرزندی در خانواده‌ها زیاد شده است، گفت : اعضای خانواده‌ باید همکاری‌های لازم را با مادر داشته باشند تا تمایل به فرزند دوم را نیز داشته باشد، همچنین فاصله زیاد بین دو فرزند موجب ناباروری مادر می‌شود، زیرا هر اندازه سن بالا برود، فرصت باروری کم می‌شود.

 دوراندیش با توجه به اینکه قدرت باروری ویژه زنان نیست، بلکه در مردان نیز وجود دارد، متذکر شد: مردان بر این باور نباشند که فرصت باروری فقط در زنان کم می‌شود، بلکه این برای آن‌ها هم صدق می‌کند و هر اندازه سن آن‌ها بالاتر برود، این فرصت کم می‌شود، البته پوشش لباس‌های تنگ نیز موجب ناباروری می‌شود که با ابراز تأسف کمتر کسی نسبت به این مسئله آگاهی دارد.

انتهای پیام /س

جایگاه نخست طلاق استان در دست منوجانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.