استفاده نابجا از فضای مجازی سلامت روح را تهدید می‌کند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان گفت: استفاده نابجا از فضای مجازی سلامت روح را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حجت‌الاسلام مجید پوراسلامی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان با اشاره به استفاده نابجا و بیش از اندازه از فضای مجازی گفت: فضای مجازی مانند تکنولوژی‌های دیگر دنیا بیشتر جنبه ابزاری دارد، بنابراین مزایا و معایب آن در محتوای خوب آن است و اگر حاوی پیام مثبت باشد خنثی نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی طوری طراحی شده که کنترل‌پذیر نیست، افزود: مسئولین با بی‌توجهی به این مقوله مهم نمی‌دانند که فضای مجازی چیست و چه کارکردی داردو این در حالیکه است که علاوه بر اینکه کنترل و مدیریت این رسانه‌ها حائز اهمیت است،فرهنگ‌سازی در جهت استفاده درست از آن مهمتر تلقی می‌شود.
پور اسلامی با اشاره به اینکه خیره شدن به صفحه موبایل یا رایانه به مدت طولانی به اعصاب چشم آسیب می‌رساند، تصریح کرد: دیدن صحنه‌های خشونت یا مبتذل در فضای مجازی آثار جبران‌ناپذیری بر سلامت روح و جسم فرد می‌گذارد که بلوغ زودرس جسمی و عدم بلوغ فکری از پیامدهای آن است.
وی اظهار کرد: اشتغال ذهنی کودک، نوجوان، جوان یا بزرگسال توسط فضای مجازی به گونه ای است که ذهن آنها را مدیریت کرده و فارغ از اراده فرد روح وی را درگیرموضوعی ناخواسته می‌کند که در این صورت باعث اختلال در تمرکز وعدم توجه به مسائل مهم زندگی شده و عملکرد مثبت وی را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/ی

تهدید سلامت روح در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.