رئیس اتاق بازرگانی کاشان مطرح کرد:

راه‌اندازی 500 واحد صنعتی در منطقه کاشان و آران و بیدگل

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت:500 واحد صنعتی جدید در منطقه کاشان و آران و بیدگل در حال راه‌اندازی است که با افتتاح این واحدها در مجموع صنایع کاشان به 1900 واحد صنعتی افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود تولایی، در گردهمایی سراسری مدیران ستاد و شعب بانک صنعت و معدن کشور در تالار مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان گفت: منطقه ما صنعتی‌ترین کشور قطب با سابقه 85 ساله است که از سال 1310 کاشان صنایع را داشته است.

وی با  اشاره به فعالیت1400 واحد صنعتی موجود در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل افزود:صنعت نساجی رویکرد قوی در منطقه بوده‌است و امروز توسعه این صنعت بیشتر به سمت فرش ماشینی پیش رفته‌است.

به‌گفته‌وی،امروز واحدهای بافت و ریسندگی به کفایت در کاشان موجوداست و از صفر تا صد دانش صنعت فرش ماشینی در این شهرستان وجود دارد و به طور کمال بومی‌شده و دارای رتبه در دنیا است.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان، تولید ملی 85 درصد فرش ماشینی را در واحدهای صنعتی کاشان و آران و بیدگل دانست و گفت:ما در این منطقه 75 درصد صادرات نساجی در حوزه فرش ماشینی را داریم.

تولایی، فعالیت کارخانجات چینی آرکوپال،تولید ورق و فولاد، تولید باسکول های الکتریکی، شکل گیری بزرگترین کارخانجات پتوی نرمینه و خودروسازی سایپا در کاشان را یادآورشد و گفت:سایپاکاشان بزرگترین صنعت خودروسازی و نخستین سرمایه گذاری و مشارکت خارجی در کشور در این شهرستان است.

وی،30 درصد صادرات استان اصفهان را از شهرستان کاشان تاکیدکرد و گفت: کاشان با وجودی که شهرستان است اما رتبه صادرات آن با 50 قلم محصول صادراتی دائم در مقایسه بین استان ها از 15 استان کشور بیشتر است.

تولایی تصریح کرد: 140 واحد معدنی نیز در این شهرستان فعالیت دارد که بخشی از آن نیز کار فرآوری و صادرات را دارد.

به گفته وی،با توجه به اینکه کاشان برند گل و گلاب است  انجمن تخصصی گلاب و عرقیات نیز با حضور رییس بانک صنعت و معدن در کاشان گشایش یافت.

شایان ذکر است: گردهمایی سراسری مدیران ستاد و شعب بانک صنعت و معدن کشور با سخنرانی علی اشرف افخمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن ، سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس و محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی کاشان در انعکاس درخواست ها و مشکلات صنعتگران شنبه شب 15 مهر در تالار مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان برگزارشد.  

 

انتهای پیام/م

 

صنایع کاشان به 1900 واحد صنعتی افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.