حدادپور:

15پروژه ماهواره‌ای در کشور در جریان است/ ماهواره‌های جدید باید درحوزه عملیاتی تعریف شود

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اکنون 15 پروژه ماهواره‌‌ای در جریان است و باید پروژه‌های جدید روی ماهواره‌های عملیاتی کار شود.

15پروژه ماهواره‌ای در کشور در جریان است/ ماهواره‌های جدید باید درحوزه عملیاتی تعریف شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حداد‌پور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در حاشیه نمایشگاه فضایی این پژوهشگاه در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما در حوزه فضایی نو‌پاست و شاید این دور از ذهن به نظر برسد که در اکتشافات فضایی دستاو‌ردهایی داشته باشیم اما جهت گیری محققان کشور به سمتی است که اهدافی که نیازهای عملیاتی کشور را پشتیبانی می‌کند در فاز اول به دست آورد و در فاز دوم اکتشافات فضایی را دنبال کنند.

 وی ادامه داد: ایران هفتمین کشوری است که عضو باشگاه فضایی شده است و تکنولوژی فضایی ما اکنون در مرحله بسط قرار دارد. هر تکنو‌لوژی یک مرحله بسط و یک مرحله انقباض دارد و محققان پس از مدتی که یک تکنولوژی را در یک کشور بسط دادند باید به سمتی پیش بروند که با انقباض آن از کاربردهای تکنولوژی استفاده کنند.

 حداد‌پور ادامه داد: ما خوشبختانه بسط خوبی در حوزه فضایی کشور داشتیم و با انقباض پروژه‌ها به سمت چند پروژه محدود و موثر به هدف اصلی کشور در حوزه فضایی دست پیدا می‌کنیم.

 رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه اکنون 15 پروژه ماهواره‌ای در کشور در حال جریان است گفت: امکان اقدام این پروژه‌ها با یکدیگر وجود ندارد زیرا این پروژه‌ها با ماهیت‌های مختلف شروع به کار کرده‌اند اما باید در تعریف پروژه‌های جدید بیشتر روی ماهواره‌های عملیاتی کار شود.

وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشگاه فضایی که در این نمایشگاه رو‌نمایی شد گفت: در این نمایشگاه دستاورد جدید ما محموله ‌سنجشی‌ ‌سها،‌ رونمایی از تکنولوژی در مدار انتقالی ماهواره‌ها،‌اینترنت اشیا و کاربرد آن در حوزه کشاورزی است.

 

انتهای پیام/

 

برگزاری نمایشگاه پژوهشگاه فضایی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار