آغاز کشت چغندرقند در شوش

مدیر جهاد کشاورزی شوش از آغاز کشت چغندر قند در سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ملک زاده، مدیر جهاد کشاورزی شوش با اشاره به آغاز کشت چغندر قند درمزارع این شهرستان گفت: پیش بینی می شود 6 هزار هکتار از مزارع شهرستان شوش در سال زراعی جاری زیر کشت چغندر قند برود که نسبت به سال گذشته حدود هزار هکتار افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت چغندر قند در شوش معادل 50 درصد کل سطح زیر کشت این محصول در استان خوزستان است اظهار داشت: تولید چغندرقند در شوش در سال گذشته حدود 350 هزار تن بود.

ملک زاده متوسط عملکرد مزارع چغندر قند در شهرستان شوش در کشت سال گذشته را 72 تن اعلام و تصریح کرد: این رقم در مقایسه با میانگین کشوری که 50 تن است 22 تن در هکتار افزایش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شوش اذعان داشت: به منظور تحویل محصول چغندرقند به کارخانه های تولید شکر با 6 کارخانه در اصفهان، کرمانشاه، قزوین و همدان و کارخانه قند شمال خوزستان قرار داد منعقد شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: پیش بینی می شود برای اولین بار پس از احیای مجدد کارخانه قند شمال خوزستان امسال بخشی از محصول چغندرقند منطقه تحویل این کارخانه شود.

علیرضا ملک زاده در ادامه افزود: به منظور آزمایش پیش راه اندازی این کارخانه در آبان ماه، 70 هزار تن محصول چغندرقند بهاره شمال خوزستان برای تبدیل به شکر تحویل این کارخانه خواهد شد.

وی از کارخانه های طرف قرار داد خواست مطالبات کشاورزان چغندرکار را پرداخت کنند تا کشاورزان بتوانند برای کشت این محصول استراتژیک با اشتیاق بیش تری وارد عمل شوند.

ملک زاده بیان داشت: برخی کارخانه ها شرایطی در قراردادها لحاظ کرده اند که مورد رضایت جهاد کشاورزی و کشاورزان نیست که امیدواریم با نشست هایی که تشکیل شده این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.