رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر:

اورژانس استان بوشهر ۵۰ عملیات در تاسوعا و عاشورا انجام داد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: اورژانس استان بوشهر ۵۰ عملیات در تاسوعا و عاشورا انجام داد.

اورژانس استان بوشهر ۵۰ عملیات در تاسوعا و عاشورا انجام دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرحیم دادجو پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام سوگواری سید و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همه پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ در استان در حال آماده‌باش بودند. آمبولانس‌های اورژانس در قالب ۲۴ تیم عملیاتی اورژانس با ۵۷ نیروی عملیاتی مراسم‌های مختلف اعم از تعزیه، عزاداری، هیئت‌ها و دسته‌های سینه زنی، موکب‌ها و اماکن شلوغ و پرتردد، مساجد و تکایا را پوشش دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر بیان کرد: نیرو‌های عملیاتی حدود ۵۰ نفر از عزاداران را که نیازمند به خدمات درمانی بودند یا در محل درمان کردند و یا براساس نوع صدمه وارده به آن‌ها به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کردند. جدی‌ترین مصدومین مربوط به حادثه تعذیه جم شامل ۲ نفر کودک به خاطر سقوط از اسب و تماشاگران هیئت عزاداری برازجان شامل ۳ نفر سقوط از ارتفاع بودند که با امداد به موقع اورژانس ۱۱۵ و انتقال به بیمارستان درمان شدند و با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شده هر ۵ نفر حالشان بد نیست و مرخص شده‌اند.

دادجو به آمادگی آمبولانس هوایی اورژانس در این ایام نیز اشاره کرد و ادامه داد: تیم عملیاتی پروازی اورژانس ۱۱۵ نیز آماده بودند تا هر حادثه مربوط به این ایام را پوشش دهند. بالگرد اورژانس در ظهر روز تاسوعا مردی ۲۳ ساله که در اثر برق گرفتگی دچار سوختگی ۳۰ درصد شده و به‌دنبال برق گرفتگی از تیر برق نیز سقوط کرده بود را از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه اعزام کرد.  بالگرد اورژانس از خدمات ویژه فوریت‌های پزشکی است که برای رسیدگی به بیماران و مصدومین در زمان‌های حیاتی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام /پ

اورژانس استان بوشهر ۵۰ عملیات در تاسوعا و عاشورا انجام داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.