جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در ایذه

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: برای رفع تصرف از اراضی ملی باید نیروی انتظامی محدوده تالاب را از زمین های کشاورزی جدا نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس سلطانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه بیان داشت: اعضای شورای تامین شهرستان ایذه به اتفاق روسای ادارات مرتبط با تالاب میانگران و تالاب بندون ایذه جهت تعیین حریم و اجرای مرزبندی تالاب های ایذه به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی توسط افرا سودجو،از این تالاب ها بازدید نموده.


وی افزود: و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد از جمله اینکه باید مرز تالاب میانگران حداکثر به مدت 2هفته توسط ادارات منابع طبیعی و محیط زیست مشخص و اجرا شود.

سلطانی گفت:جلسه شورای تامین در خصوص تالاب های شهرستان ایذه برگزار گردید و با توجه به شروع فصل کشت وکار و جهت جلوگیری از تخریب و تصرف این اراضی اعضای شورا به این نتیجه رسیده که ادارات مربوطه با هماهنگی نیروی انتظامی محدوده تالاب را از زمین های کشاورزی جدا نمایند.

لازم بذکر است هرساله قبل از شروع فصل کشت و کار افراد سودجو اقدام به آتش زدن پوشش گیاهی این تالاب ها جهت استفاده شخصی و کشت و کار این زمین ها می نمایند که این آتش سوزی ها علاوه بر تخریب و تصرف این سرمایه ملی باعث آلودگی هوای شهرستان ایذه شده و این تالاب ها خود به نوعی تبدیل به منبع ریز گردها در این منطقه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.