کارگردان تئاتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آثار دفاع مقدس دچار شعارزدگی شده است/ نباید مناسبتی عمل کنیم

علی برجی گفت: حوزه دفاع مقدس نیازمند تولید آثاری به دور از شعارزدگی است تا مخاطب با آن هم‌ذات پنداری کند.

آثار دفاع مقدس، دچار شعارزدگی و سیاه‌نمایی شده استعلی برجی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت کم‌کاری هنرمندان تئاتر در حوزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: این کم‌کاری‌ها علت‌های مختلفی دارد. تجربه ما از جنگ منحصر به هشت سال دفاع مقدس نیست. ما اکنون هم درگیر جنگ هستیم و دلیرمردان ما در سوریه و عراق در حال مبارزه هستند. اما آن چنان که باید به موضوع دفاع مقدس و جنگ نپرداخته‌ایم و در کارهایی هم که انجام شده است، دچار شعارزدگی شده‌ایم همچنین، بیشتر در آستانه جشنواره یا دفاع مقدس به این فعالیت‌ها می‌پردازیم، در حالی که باید در طول سال درباره این موضوعات کار کنیم.

وی افزود: از نظر من، علت اول کم‌کاری‌ها به متون آثار مربوط می‌شود و علت دوم این است که اهالی این حوزه باید سعی کنند با از بین بردن سیاه‌نمایی‌ها آثاری تولید کنند که مخاطب با آنها احساس هم‌ذات پنداری کند.

برجی در مورد ویژگی آثاری که در حوزه دفاع مقدس و انقلاب کار می‌شود، تصریح کرد: ما باید اتفاقات حوزه جنگ را به روز کار کنیم، اینکه این رویدادها چه تاثیری بر زندگی امروز ما داشته است؟! ادبیات نمایشی باید به روز نوشته شود چراکه؛ وقتی منابع بسیار برای انتخاب اثر باشد، آثار فاخر هم تولید می‌شود.

این کارگردان درباره اهمیت تولید آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اظهار کرد: ادبیات نمایشی ما در عرصه دفاع مقدس، یکی از پایه‌های اصلی تولید یک اثر است. آثار این حوزه باید تفکری به دور از شعارزدگی داشته باشند و با پرداختن به خاطرات و زندگی نامه‌های مبارزین جنگ و دفاع مقدس آثار پرمحتوایی تولید شود.

وی درباره تاثیر جشنواره بین‌المللی مقاومت بر تولید آثار دفاع مقدس و انقلاب بیان کرد: جشنواره جوانان را برای کار در این عرصه ترغیب می‌کند. بین‌المللی شدن این  جشنواره  بسیار اتفاق مبارکی است چراکه؛ به هنرمندان اجازه می‌دهد با آثار کشورهای دیگر آشنا شوند و ما هم در کشورهای اسلامی مجاور آثار انقلابی خود را به اجرا دربیاوریم و به تبادل فرهنگی بپردازیم.

کارگردان اثر «نامه آخر» در پایان درباره درخواست خود از مسئولان و متولیان تئاتر گفت: در این راه به حمایت مسئولان نیازمندیم تا شاهد آثار غنی از لحاظ کیفیت و کمیت در جشنواره تئاتر فجر با موضوع دفاع مقدس باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار