مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مطرح کرد؛

برنامه ریزی 20 ساله برای انجمن تئاتر دفاع مقدس/ تقویت بخش پژوهش

نشست رسانه ای مدیر عامل جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در حالی برگزار شد که زمانی برای پرسش و پاسخ رسانه ها در این برنامه تعبین نشده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس صبح امروز با حضور علی رضا عاقل زاده مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، پرویز رادی دهنوی مدیر تماشاخانه سرو، جواد جباری مدیر عامل بنیاد روایت در تماشاخانه سرو برگزار شد. 

در ابتدای این نشست علیرضا عاقل‌زاده مدیرعامل جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به قدمت ۲۰ ساله این انجمن، اظهار داشت: ما در حوزه هنر انقلاب، تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیاز به تعریفی منسجم و مشخص داریم به همین منظور در نظر داریم در انجمن یک برنامه ریزی مدون برای ۲۰ سال آینده تهیه کنیم.

وی ادامه داد: به دلایل مختلف تئاتر و به ویژه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مظلوم واقع شده است و ما از اصحاب رسانه کمک می‌طلبیم تا این حوزه از هنر انقلاب اسلامی را پویا کنیم.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در خصوص اینکه رویکرد انجمن به نگاه انتقادی بر اساس تجزیه و تحلیل است، گفت: مبنای کار انجمن را بر بخش پژوهش قرار داده‌ایم و قصد داریم این بخش را خیلی پررنگ‌تر کنیم؛ البته تحقیق و پژوهشی که کاربردی است.
 
عاقل‌زاده افزود: همانطور که جریان نقد توانست باعث بالندگی سینمای ایران شود در تئاتر هم نقد می‌تواند آثار و مخاطبان را رشد دهد. از این‌رو قرار است روزهای شنبه جلسات نقد و بررسی آثار را برگزار کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تئاتر مستند می‌تواند در حوزه انقلاب و دفاع مقدس جریان مستندسازی و واقع‌گرایانه را ایجاد کند، بیان کرد: جای تئاتر استراتژیک نیز خیلی خالی است در حالیکه این تئاتر می‌تواند نگاه راهبردی به جامعه مخاطب ارائه دهد. نکته مهم دیگری از دیدگاه ما در انجمن تئاتر کودک و نوجوان است. ما حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که باید در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با کودکان و نوجوانان و برای کودکان و نوجوانان، تولید و برنامه داشته باشیم.
 
در ادامه پرویز رادی دهنوی مدیر تماشاخانه «سرو» که در این نشست حضور داشت با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت این تماشاخانه، اظهار کرد: اجرای نمایشنامه‌های اقتباسی در اولویت کار تماشاخانه «سرو» قرار داد.
 
جواد جباری در ادامه نشست عنوان کرد: امر پژوهش یکی از بحث‌های جدی هنر و تئاتر است که ما از این جهت در فقر به‌سر می‌بریم. کار پژوهش می‌تواند ما را به یک کار درست و تأثیرگذار نزدیک کند. شخصیت‌پردازی در اکثر آثار با موضوع دفاع مقدس ضعیف است چون اشرافی نسبت به شخصیت‌های دوران دفاع مقدس نداریم.
 
وی در پایان گفت: تمرکزمان را روی کارهای اقتباسی معطوف می‌کنیم چون کار اقتباسی می‌تواند ما را به فضاهای درست نزدیک کند.

گفتنی است در این نشست از مجموعه کتاب‌های پژوهشی «تئاتر مقاومت» با حضور جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت فتح رونمایی شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار