وزیر خارجه فرانسه: راهبرد ترامپ در قبال موضوع کره شمالی مناسب نیست

«ژان ایو لو دریان» از راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا در برابر موضوع هسته‌ای کره شمالی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو؛ «ژان ایو لو دریان»، وزیر خارجه فرانسه، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی هشدار داد: شرایط بسیار خطرناک است و اگر جدال «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، ادامه یابد، می تواند به وقوع یک فاجعه منتهی شود.

وزیر خارجه فرانسه نیز با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در انتقاد از افزایش لفاظی های خصمانه میان پیونگ یانگ و واشنگتن هم گام شد. مرکل هفته گذشته در مصاحبه با دویچه وله گفته بود کاملا مخالف تهدیداتی از این دست است و تاکید کرد: ما به طور روشن مخالفت خود را با رئیس جمهور آمریکا در برابر موضوع چگونگی برخورد با کره شمالی اعلام می کنیم.

 لودریان نیز ضمن انتقاد و ابراز مخالفت با وجود جنگ لفظی میان کره شمالی و آمریکا، تاکید کرد: احتمالا روشی که ترامپ در پیش گرفته، بهترین روش نیست. البته نمی خواهیم مشکلات را با هم ادغام کنیم، کشوری که توافق بین المللی در زمینه تسلیحات هسته ای را نقض کرده، کره شمالی است. ترامپ نیز نسبت به این موضوع واکنش های تندی نشان می دهد؛ اما بدون تردید روش های دیگری مانند اعمال فشار و تحریم های جدید نیز هستند که می توان از آنها استفاده کرد.

وزیر خارجه فرانسه پیشنهاد کرد جامعه جهانی با اعمال فشارهای بیشتر، کره شمالی را متقاعد به بازگشت بر سر میز مذاکرات کند تا خطر روی دادن تنش های نظامی کاهش یابد.

پس از انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، لفاظی های خصمانه میان ترامپ و کیم جونگ اون افزایش یافت.

سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل که تهدید به نابودی کامل کره شمالی کرده بود، مقامات پیونگ یانگ را به شدت عصبانی کرد. وزیر خارجه کره شمالی نیز در سخنرانی این مجمع گفت ترامپ علیه این کشور اعلان جنگ کرده است و پیونگ‌یانگ حق دارد جنگنده‌های آمریکایی را حتی در خارج از حریم هوایی کره شمالی، ساقط کند.

لو دریان در پایان گفت: جهان کنونی ما در دوران خطرناکی به سر می‌برد. در حال حاضر، شاهد جدال لفظی هستیم؛ اما ممکن است این لفاظی ها به یک حادثه منجر شود. لازم است از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار