مقام روس: تحرکات نظامی آمریکا علیه کره شمالی «اقدام خصمانه آشکار» علیه روسیه نیز به شمار می‌رود

معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد هر گونه تلاش واشنگتن برای جنگ با پیونگ‌یانگ «اقدامی خصمانه» تلقی می‌شود.

مقام روس: تحرکات نظامی آمریکا علیه کره شمالی «اقدام خصمانه آشکار » علیه روسیه نیز استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ یک سناتور ارشد شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد هر گونه تلاش واشنگتن برای جنگ با دولت پیونگ یانگ «اقدامی خصمانه» تلقی می شود چرا که جنگ می تواند مرزهای روسیه با کره شمالی را تهدید کند.

«فرانتس کلینتسِویچ»، معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه گفت: مسکو هرگونه تحرکات نظامی آمریکا علیه کره شمالی را به عنوان  «اقدام خصمانه آشکار» علیه روسیه تلقی می کند.

وی افزود: این هشدار برای آمریکا بی اهمیت نیست. هرگونه تلاش آمریکا برای وارد شدن به جنگ با کره شمالی در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ما را نیز تهدید می کند. بنابراین ما با درنظر گرفتن همه عواقب ناشی از وقوع جنگ احتمالی، این اقدام را خصمانه و تهدید علیه روسیه تلقی می کنیم.

معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه پیش از این، ششمین آزمایش اتمی پیونگ یانگ را محکوم کرده و آن را عبور از خط قرمز دانست.

طی ماه های گذشته با افزایش تعداد آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی، تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ در شبه جزیره کره  شدت گرفته است. همچنین مقامات کره ای، اظهارات ترامپ در سازمان ملل و جنگ لفظی پس از آن را نوعی اعلان جنگ واشنگتن علیه پیونگ یانگ تلقی کرده اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود در 19 سپتامبر کره شمالی را تهدید به جنگ کرد و در پاسخ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز هشدار داد: آمریکا با سخت ترین اقدام متقابل خود در تاریخ مواجه است. ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس خبری با نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد ارتش آمریکا برای اعمال گزینه نظامی علیه کره شمالی کاملا آماده است.

انتهای پیام/

 

جنگ آمریکا با کره شمالی اعلان جنگ به روسیه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۲۱:۳۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اگر جای روسیه وچین بودم انقدر سلاح هسته ای وموشک بالستیک به کره شمالی میدادم وزمینه جنگ وتقویت کره رابرای امتحان سلاحهایم وویرانی امریکا میدادم ونظاره میکردم امریکا به اینصورت دهها سال عقب می افتاد واز ابرقدرتی به زیر می امد وچون زاپن فعلی میشد افسوس افسوس زمانی چین وروسیه به این پی خواهند برد که دیراست
آخرین اخبار