چین بار دیگر درباره استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی هشدار داد

با بالا گرفتن تنش میان پیونگ‌یانگ-واشنگتن، وزارت خارجه چین اعلام کرد مسئله هسته‌ای کره شمالی باید به صورت صلح آمیز حل‌وفصل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از هشدار اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کره شمالی درباره اینکه هرگونه حمله نظامی آمریکا به پیونگ یانگ «ویرانگر» خواهد بود، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) با دیگر اعلام کرد برنامه هسته ای کره شمالی باید از طریق مذاکره حل و فصل شود و استفاده از گزینه نظامی راه حل مناسبی نیست.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: چین همواره از هدف غیرهسته ای شدن کره شمالی و حفاظت از معاهده منع گسترش سلاح هسته ای حمایت کرده است. اما در عین حال ما خواهان تلاش برای حفظ صلح و ثبات شبه جزیره کره و حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای کره شمالی از طریق مذاکره هستیم.

وی افزود: ما همیشه بر این باور بوده ایم که ابزارهای نظامی نباید به عنوان یک گزینه برای حل بحران هسته ای شبه جزیره کره استفاده شود؛ زیرا استفاده از سلاح نمی تواند به حل اختلافات کمک کند و فقط فاجعه را بزرگتر خواهد کرد.

سخنگوی وزیر خارجه چین خاطرنشان کرد: امیدواریم همه طرف ها از استفاده از الفاظ و انجام اقداماتی که منجر به تشدید تنشها می شود، پرهیز کنند.

وزارت خارجه چین این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ روز گذشته به کره شمالی هشدار داد: با وجود اینکه استفاده از گزینه نظامی ترجیح ما نیست؛ می تواند برای پیونگ یانگ «ویرانگر» باشد.

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی پیشتر اظهارات دونالد ترامپ در سازمان ملل را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرده بود. اما سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: اظهارات دونالد ترامپ به هیچ وجه به معنی اعلان جنگ به کره شمالی نبود.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال لفاظی های ترامپ و آزمایش های موشکی پیونگ یانگ این روزها به شدت تشدید شده است.


انتهای پیام/

هشدار چین درباره استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار