فعالیت 40 مهدکودک در بهمئی

رئیس اداره بهزیستی بهمئی با اشاره به فعالیت 40 مهد کودک در این شهرستان از افزایش 15 درصدی شهریه مهدها خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ناصر مختاری  اظهار داشت:40 مهد کودک در شهرستان بهمئی زیر نظر بهزیستی این شهرستان فعالیت دارند.

رئیس بهزیستی بهمئی، با اشاره به اینکه، بیش از 90 درصد کودکان مشمول مهد کودک در مهدهای کودک این شهرستان ثبت نام کرده‌اند، گفت: براساس استانداردهای اعلام شده به ازای هر ۱۰ کودک شیرخوار یک مربی و یک کمک مربی و به ازای هر ۱۵ کودک نوپا نیز باید یک مربی و کمک مربی فعالیت کند و فضای سرانه اختصاصی برای هر کودک شیرخواره سه متر مربع بوده که این وضعیت برای کودکان نوپا دو متر مربع و برای کودکان نوباوه یک متر مربع است.

مختاری با بیان اینکه شهریه مهدهای کودک این شهرستان در مناطق مختلف متفاوت است، افزود: شهریه‌ها با توجه به مقطع شیرخوار(زیر 2 سال)، نوپا(2تا سه سال) و نوباوه (چهار سال) دریافت می‌شود.

وی،گفت: شهریه مهدهای کودک با توجه به امکاناتی که دارند متفاوت است و با توجه به نرخ تورم ، امسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

این مسؤول کمترین نرخ شهریه مراکز مهد کودک را ماهیانه 400تا 540 هزار ریال در روستاها و 500 تا 700 ریال در مرکز شهر اعلام کرد و گفت:مراکز مهد کودک این شهرستان به صورت یک ، دو و سه ستاره طبقه‌بندی شده‌اند و متناسب با امکانات موجود ، خدمات ارائه می کنند.

وی،همچنین با اشاره به اینکه، در این مهدها در هر روز یک وعده غذای گرم به کودکان داده می‌شود گفت: در مهدهای شهرستان بهمئی، آموزش قرآن کریم، احکام ، آداب معاشرت و سایر آموزش‌های اساسی به کودکان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/غ

 شهریه مهدها 15 درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.