یاسوج؛

شناسایی 40 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در استان

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برلزوم توجه خانواده‌ها نسبت به ضعف علائم رفتاری کودکان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشد از گونه روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. 

علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است.

تکرار حرکات یا رفتارهای خاص مانند دور خود چرخیدن، کوبیدن سر به دیوار، بیش فعالی، نقص توجه و تمرکز، عدم تماس چشمی و مهارت‌های گفتاری و وابستگی و توجه به اشیاء خاص از علائم بیماری «اوتیسم» در کودکان است. 

سید علیرضا موسوی اظهارداشت که شناسایی قبل از 2 سالگی کودکان اوتیسمی بهترین فرصت درمان این نوع اختلال ارتباطی است.

وی تصریح کرد که 2 مرکز درمانی برای کودکان اوتیمسی در یاسوج و گچساران فعال است و ایجاد یک مرکز در دهدشت نیز در برنامه کار بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

موسوی از برگزاری کارگاه توجیهی-آموزشی اختلال طیف اوتیسم از سوی بهزیستی در استان خبر داد و گفت که در زمینه غربالگری، تشخیص و مداخله بهنگام در اختلال در سال‌های اخیر برنامه‌های آموزشی در خصوص این گروه از افراد جامعه اجرا شده است. 

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کارگاه توجیهی –آموزشی اختلال طیف اوتیسم ویژه کارکنان سازمان و مربیان مهدهای کودک در سال جاری بیانگر توجه بهزیستی به اقدام‌های پیشگیرانه در زمینه اختلالات طیف اوتیسم، علائم آن و حساسیت و ضرورت آگاه سازی جامعه است. 

وی اظهار کرد که بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 300 مهد کودک است و مدیران و مربیان مهدهای کودک با توجه به ارتباط مستقیم با اکثر خانواده‌ها در زمینه شناسایی درمان به موقع کودکان اوتیسمی نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد 700 هزار نفر جمعیت دارد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.