برگزاری نشست تجاری افغانستان و هند در دهلی‌‌نو

نشست تجاری افغانستان و هند با حضور مقامات عالیرتبه کابل، دهلی و واشنگتن افتتاح شد.

شست تجارتی و سرمایه‌گذاری افغانستان و هند در دهلی‌ نوبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تجاری افغانستان و هند با عنوان «گذار به سوی رفاه» در حضور مقامات ارشد کابل، دهلی و واشنگتن افتتاح شد. 

در این همایش که به کمک ادارۀ توسعۀ ایالات متحدۀ آمریکا و با حضور ریاست اجرائی دولت افغانستان و وزرای کابینه و بیش از ۷۰۰ تن از تاجران افغانستان و هند برگزار شده بود، مقام‌های هندى تعهد سپردند که به افغانستان در راستای توسعۀ اقتصادی و مبادلات تجاری كمك نمايند.

در این برنامه، وزیر تجارت و صنایع افغانستان، وزرای مالیه و هوانوردی غیر نظامی هندوستان و سرپرست سفارتخانه ايالات متحده آمريكا در دهلی نو دربارۀ فرصت‌ها و مشكلات روابط اقتصادی کابل- دهلی صحبت کردند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی که روز گذشته قصد عزیمت به هند و شرکت در این مراسم را داشت در پیامی اعلام کرد: با تاسف به دلیل حادثۀ امنیتی چهارشنبه در ميدان هوائى کابل نتوانستيم در مراسم افتتاحیه اين نشست شركت نمائيم اما فردا در برنامه‌های اصلی این نشست شرکت و از نمایشگاه تجاری افغانستان و هند، دیدن خواهيم کرد. 

عبدالله در جريان سفر به دهلى نو، با مقامات بلند پایۀ كشور هند دربارۀ گسترش مناسبات اقتصادی و مبالادت تجارتى ميان دو كشور بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، هند ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار