نماینده ویژه پوتین برای گفتگو درباره افغانستان به هند می‌رود

پس از سفر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به دهلی‌نو، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین در افغانستان نیز به هند سفر خواهد کرد.

نماینده ویژه پوتین برای گفتگو درباره افغانستان به هند می رودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سفر وزیر دفاع آمریکا به هند، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان نیز به این کشور سفر می‌کند تا با مقامات هندی درباره همکاری‌های نظامی در افغانستان و مذاکرات صلح با طالبان رایزنی نماید.

به گفته مقامات ارشد روسی، «ضمیر کابلوف» قرار است ماه آینده میلادی به هند برود تا درباره موضع جدید مسکو درباره مذاکرات صلح با طالبان تبادل نظر کند.

یکی از مقامات ارشد دولت روسیه در این باره گفت: روسیه به طالبان کمک‌ تسلیحاتی نمی‌کند ولی ما گفتگو با آنهایی که حاضر به کنار گذاشتن خشونت هستند را ضروری می‌دانیم.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره مشارکت هند در این زمینه افزود: دولت کابل از طریق نظامی نمی‌تواند طالبان را شکست دهد.

کابلوف همچنین درباره نظر مسکو برای گفتگوهای صلح افغانستان ،که در سال گذشته توسط روسیه، چین و پاکستان برگزار شد سخن خواهد گفت.

از سوی دیگر، مقامات روسی گفته‌اند که گفتگوها درباره احتمال همکاری‌های امنیتی هند در افغانستان ادامه دارد.

این گفتگوها شامل پیشنهاد بازسازی ناوگان هواپیماهای زمان شوروی و تعمیر بالگردهای روسی «Mi-25» است که توسط هند به افغانستان داده شده بود؛ همچنین بحث فراهم کردن قطعات یدکی و مهمات به نیروهای امنیتی افغانستان مطرح خواهد شد.

قابل ذکر است که آمریکا تا سال 2023 قرار است 200 بالگرد و هواپیمای آمریکایی را جایگزین نمونه‌های روسی کند.

 انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار