بانکها در اعطای تسهیلات رفع موانع تولید شفاف عمل نکرده اند

استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک های عامل در استان تاکنون در خصوص اعطای تسهیلات رفع موانع تولید شفاف عمل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قربانعلی سعادت چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد بانک های عامل در استان اظهارداشت: در حال حاضر تنها ۲.۲ درصد از واحدهای مشمول از تسهیلات رفع موانع تولید در استان بهره مند شدند.

وی با گلایه شدید از عملکرد سیستم بانکی استان در روند قبول، بررسی و پرداخت تسهیلات رونق تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی استان، از مدیران بانکهای عامل استان خواست در اولین فرصت نسبت به اعلام میزان سهمیه خود از پرداخت این تسهیلات و موانع و مشکلات موجود اعلام کنند.

سعادت از مدیران بانک ها خواست ظرف حداکثر یک ماه اعتبارات مصوب ۳۰۲ واحد تولیدی استان را اعطا کنند و در کنار اجرای این طرح با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و کشاورزی آذرایجان غربی توجه به واحدهای کوچک در روستاها را نیز در اولویت کارهای خود قرار دهند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک ها موظف هستند در قالب تسهیل و رفع موانع تولید استان برای رفع طرح هایی  که توجیه اقتصادی و فنی دارند تسهیلات لازم را ارائه کنند ولی متاسفانه تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته و هر بار با بیان بهانه های مختلف از این امر سر باز زده اند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: بر اساس سیاست های کل کشور این اعتبار و تسهیلات برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال در استان باید جذب و پرداخت شود و بانکها موظف هستند تا فردا میزان سهمیه خود و موانع موجود را اعلام کنند.

سعادت با بیان اینکه سهمیه استان برای راه اندازی و رفع موانع تولید ۶۳۰ واحد مشکل دار ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی است که با گذشت شش ماه تنها به ۱۴ واحد تولیدی تسهیلات مورد نیاز پرداخت شده است و در برخی موارد نیز بانکها این اعتبارات را جایگزین بدهی های قبلی خود کرده اند که این امر خلاف و در راستای اهداف این طرح نیست.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با احتساب این امر که به واحدهای تولیدی برای نوسازی از این ردیف اعتبار و تسهیلاتی پرداخت نمی شود لذا با کسر این تعداد در حال حاضر ۳۰۲ واحد از سهمیه استان واجد دریافت تسهیلات رفع موانع تولید هستند و بانکها تا یک ماه آینده موظف به انجام اقدامات لازم و ارائه گزارش نسبت به پرداخت به این واحدها هستند.

از مجموع ۲۱ هزار طرح و واحد مصوب در کشور، ۶۳۰ واحد در استان مشمول دریافت این تسهیلات به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان شده اند که  تاکنون تنها تسهیلات ۱۴ واحد معادل ۲.۲ درصد از ثبت نام شدگان پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر تسریع در پرداخت تسهیلات رونق تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.