برگزاری نخستین جلسه کارگروه تسهیل در منطقه آزاد ماکو

نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو به منظور بررسی مشکلات و موانع تولید واحدهای صنعتی منطقه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه آزاد ماکو با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تلاش تمامی مدیران اجرایی، خدمات رسان و مدیران بانکها باید برای تسهیل و رفع موانع تولید جهت اشتغال زایی در سطح استان و منطقه باشد.

ناصر صفرزاده عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان را سوخت و تسهیلات برای سرمایه ثابت و گردش عنوان و تصریح کرد: تلاش بر این است که با مساعدت مدیران بانک ها برای رفع و حل مشکلات واحدهای تولیدی گام های اساسی برداشته شود.

وی، بازگشت تسهیلات از واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع را شرط ارائه تسهیلات مجدد ذکر کرده و افزود: تمامی واحدهای تولیدی می تواند با گفتمان سازی بین بانک ها به منظور استفاده از تسهیلات موفق عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: لازم است تمامی بانکهای عامل در استان منابع و مصارف خود را برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال به کار گیرند .

وی آماده سازی زیر ساخت ها در منطقه آزاد ماکو را عامل موفقیت برای جذب و جلب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: فرودگاه بزرگترین و اصلی ترین زیر ساخت منطقه بوده و وجود معادن بسیار غنی از ظرفیت های بالای این منطقه برای جذب سرمایه گذار و اشتغال زائی است.

در ادامه جعفر صادق اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این کارگروه در سال 95 اظهار داشت: در سال جاری در سطح استان از  10 هزار واحد تولیدی فعال، راکد و نیمه فعال در قالب تسهیلات حمایت می شود.

جعفرصادق اسکندری تعداد واحدهای درخواستی تسهیلات منطقه آزاد ماکو را  23 واحد عنوان کرد و افزود: بعد از بررسی در کارگروه و تصویب این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

ابراهیم جلیلی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری نیز در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی را جهت بررسی در این جلسه مطرح کرد.

همچنین در این جلسه تعدادی از تولیدکنندگان ضمن بیان مشکلات خود در حوزه های مختلف بانکی و مالیاتی خواستار حل و فصل آنان شدند.

انتهای پیام/ب

 

نخستین جلسه کارگروه تسهیل در منطقه آزاد ماکو برگزارشد

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.