​فرمانده سپاه :

فراموشی و تحریف آسیب‌های موجود در کمین وقایع بزرگ دفاع مقدس هستند

​فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: آسیب‌های فراموشی و تحریف در کمین وقایع بزرگ تاریخی بوده که یکی از آن وقایع بزرگ تاریخی دفاع مقدس است .

فراموشی و تحریف آسیب‌های موجود در کمین وقایع بزرگ دفاع مقدس هستند به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سردار حسین معروفی در سومین همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس که در حسینیه «عاشقان ثارالله»  زاهدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: زمانی انقلاب اسلامی مورد هجمه همه جانبه شرق و غرب قرار گرفت و در این زمان یک عده افراد مومن قیام کردند و با دستور امام خود در کوره آتش رفتند و برای دفاع از اسلام، قرآن، اهل بیت(ع)، نظام مقدس، تمامیت ارضی و آبروی ملت ایران به پا خواستند.

​فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: قطعاً این افراد شایسته‌ترین افراد خدا هستند و چون این قیام با تاسی از قیام سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) انجام شد و همین امر آن را ماندگار و جاوید کرد.

وی افزود: منطق دفاع مقدس منطق حسین(ع) بود و فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ حسینی بود و آنچه ما در مقتل‌ها می‌خواندیم و می‌شنیدیم در 8 سال دفاع مقدس تجربه کردیم و با چشم سر دیدم و لمس کردیم؛ در واقعیت ما شمه‌ای از کربلا را در دوران 8 ساله دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها دیدیم. آنچه از کربلا شنیده بودیم در شب‌های عملیات و مناجات دفاع مقدس مشاهده کردیم.

سردار معروفی اضافه کرد: وداع شب‌های عملیات همانند شب‌های عاشورا بود؛ وداع والفجر 8 و صحبت حاج قاسم سلیمانی جز برگرفته از تاریخ عاشورا چیزی نبود؛ آنجایی که وی به بچه‌های غواص عرض کرد که این آب متعلق به بی بی فاطمه زهرا(س) است یادمان هست چه بر ما گذشت.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: وداع فرماندهان بعد از کربلای 4 در سنگر اطلاعات لشکر ثارالله که متاسفانه اثری از آن نیست از یادها نخواهد رفت و آن سنگر، سنگر وداع است؛ آن وداع و رجزخوانی خلق کننده عملیات والفجر 5 شد که هیچکس باور نداشت، وداع سختی که در والفجر 10 اتفاق افتاد هیچگاه از یادها فراموش نخواهد شد.

وی بیان کرد: دوستی و محبت ما در دفاع مقدس نسبت به همدیگر برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، هیچکس پشت سر فرمانده‌اش حرف نمی‌زند. غیر از عاشورا در هیچ جنگ و هیچ کجای تاریخ سبقت در جان دادن در راه خدا وجود نداشت جز در دوران دفاع مقدس.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ایثارگری در صحنه نبرد و عرفان در دفاع مقدس و همچنین سنگرهایی که به شکل قبر در جبهه میانی در جبیر و دشت عباس درست می‌کردند و شب تا صبح در آن مناجات می‌کردند تا استحکام درونی پیدا کنند و در مقابل دشمن تردید نکنند برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.

وی ادامه داد: اگر شهدایمان ماندگار شدند برگرفته از فرهنگ عاشورا بودند و شاکله این ماندگاری در عاشورا و دفاع مقدس، اخلاص در عمل بود. هیچ فرمانده‌ای در جنگ به دنبال مسئولیت نبود، رجوع و حفظ فرهنگ عاشورا نجات دهنده و بن بست شکن ماست در تمام عرصه‌ها، مدیریت جهادی و انقلابی زاییده دفاع مقدس است چون عشق بازی فرهنگ عاشورا را در آن تمرین کردیم.

سردار معروفی اظهار داشت: دوستانی که از ما جدا شدند و رفتند عاقبت به خیر شدند و معلوم نیست در این فراز دنیوی چه بر سر ما بیاید. یکی از جانبازان قطع نخاع گردنی در دیدار با حضرت آقا از ایشان خواستند برای عاقبت به خیرشان دعا کند که ایشان در پاسخ به وی گفتند من دعا می‌کنم اما شما هم سعی کنید.

وی گفت: عاشورا جهل علم نبود جهل عقل بود و اگر امروز غفلت کنیم همان اتفاق تکرار خواهد شد. ماموریت و مسئولیت و رسالت امثال ما که لقب مجاهد، آزاده، ایثارگر و رزمنده به ما داده شده این لقب سنگین است و به هر کسی داده نمی‌شود پس نباید غفلت کرد و باید از خودمان مراقبت کنیم. با زنده نگه داشتن آرمان و فرهنگ و ترویج آن، انقلاب و مردمان را مصون بداریم که رسالت تک تک ماست.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به سخنان حضرت آقا گفت: 2 آسیب فراموشی و تحریف در کمین وقایع بزرگ تاریخی است یکی از آن حوادث بزرگ تاریخی دفاع مقدس است و راهکار آن تکرار این صحنه زیباست و بازگو کردن حقیقت و جزئیات و واقعیات دفاع مقدس راه جلوگیری از تحریف آن است.

سردار معروفی افزود: با قلم‌زنی و بازگویی حقیقت این واقعه بزرگ را زنده نگه داریم. شهدا نیاز به غلو ندارند جزئیات و حقیقت را به تصویر بکشیم چون ما بعدها نخواهیم بود و کسی نخواهد توانست این جزئیات و حقیقت‌ها را بیان کند.

انتهای پیام/ع

 همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس  در حسینیه «عاشقان ثارالله» زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار