فرمانده انتظامی استان:

احیاء هویت و عزت دینی و اسلامی از برکات دفاع مقدس است

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان به اقتدار و عظمت ملت ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و بیان داشت: احیا هویت و عزت دینی و اسلامی از برکات دفاع مقدس است.

احیاء هویت و عزت دینی و اسلامی از برکات دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در آئین صبحگاه مشترک که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان زهک برگزار شد  افزود: پیام برگزاری این بزرگداشت‌ها بازگشت به گذشته پر افتخار و با کرامت و تطبیق دادن با آن می‌باشد و ما باید در این راه با جدیت قدم برداریم و حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از محرم و عاشوراست، گفت:: شهدای ما به شهدای کربلا اقتدا می‌کنند و با پیروی از آنان عاشقانه جان خود دراین راه تقدیم کردند.

سردار قنبری تصریح کرد: واقعه کربلا ۱۴۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است و در آن اهل بیت به اسارت گرفته شدند و به شهادت رسیدند و بدن مبارکشان زیر سم اسب‌ها رفت، اما به خواست خداوند این خون‌های پاک به جوش در آمده و می‌بینیم بعد از گذشت این مدت انسان‌ها را به انسانیت سوق می‌دهد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را معجزه الهی خواند که در جهان سراسر ظلم اتفاق افتاد و بیان داشت: در آن زمان که کسی فکر نمی‌کرد رژیم شاهنشاهی که دارای پیشوانه قوی از سوی قدرت‌های جهانی بود مقابل ملت ایران به زانودر بیاید، ولی ملت ما با تاسی از فرهنگ عاشورا و تکیه بر قدرت ایمان این رژیم را به زانو درآوردند.

سردار قنبری در ادامه به دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اشاره کرد و گفت:: ملت ما در دوران دفاع مقدس صحنه‌های عاشورای حسینی را تمرین کردند و اقدامات و رشادت‌های دلیر مردان ما هر کدام کتاب قطوری است که باید توسط اهل قلم نوشته شود.

این مقام ارشد انتظامی به قدرت و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس احیاگر هویت و عزت دینی و اسلامی ملت ما بود که ما آن را در تمام نقاط جهان می‌توانیم ببینیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان فراموشی خاطرات دفاع مقدس و تحریف واقعیت‌ها و عظمت‌ها را دو تهدید مهم در حوزه عظمت دفاع مقدس برشمرد و افزود: دشمنان نظام مقدس ما تلاش می‌کنند که ازاین راه در برابر دفاع مقدس ما قرار بگیرند و نگذارند این واقعیت‌ها به نسل‌های بعدی منتقل شود و همه ما باید در این حوزه آگاه باشیم و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

سردار قنبری در بخش پایانی سخنان حفاظت از ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه همه خواند و گفت: امروز ما شاهد هستیم که نسل سوم انقلاب که دوران دفاع مقدس را ندیده اند با غیرت و پیروی از مکتب عاشورا، عاشقانه در دفاع از حرم و جهاد در این راه سبقت گرفته اند و با شوق وصف ناشدنی در این راه قدم بر می‌دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار