افتتاح ۷ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان غربی

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هفت مدرسه با ۶۴ کلاس درس در مناطق محروم آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی روز سه شنبه در آیین آغاز بهره برداری از ۷ مدرسه بنیاد برکت که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در پنج استان کشور برگزارشد، افزود: براساس آمار ارائه شده از سوی مسوولان مقرر شده تا در آذربایجان غربی ۴۲ باب مدرسه توسط بنیاد برکت احداث شود.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۵ مدرسه افتتاح شده و هفت مدرسه نیز امروز سه شنبه به بهره برداری رسید.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: از جمله عملیات اجرایی برکت در آذربایجان غربی، تاسیس ۳۲ باب مسجد است که تا کنون ۲۳ باب آن به اتمام رسیده و بهره برداری از آن شروع شده است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده توسط این بنیاد سه هزار و ۷۰۰ نفر در بخش اقتصادی و اشتغال توانمند سازی شده اند.

وی بیان کرد: حجم کل سرمایه گذاری انجام شده در استان نیز یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بوده است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی بیان کرد: آذربایجان غربی استانی هم مرز با سه کشور منطقه است که در اوایل انقلاب در مرز‌ها مشکلات امنیتی وجود داشت و در این راستا ۱۲ هزار شهید تقدیم انقلاب شده و این راه هنوز ادامه دارد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: این استان هم اکنون نیازمند پنج هزار مدرسه است تا به حد استاندارد کشوری برسد.

وی افزود: این استان دارای ۳۱۷ مدرسه کانکسی ۱۱۶ مدرسه خشت گلی و ۱۱۸ آموزشگاه استیجاری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: از نظر سرانه آموزشی نیز این استان بر اساس شاخص‌های برنامه بودجه دارای رتبه ۲۹ کشوری و در ردیف آخرین استان‌های کشور واقع شده است که نیازمندیم تا در راستای تحقق عدالت که در دستورات دینی نیز وجود دارد و در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب مسوولان نگاه ویژه‌ای به آذربایجان غربی در این راستا داشته باشند.

انتهای پیام/م


هفت مدرسه برکت در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.