اعلام برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس مازندران

حیات پوپا، المپیاد درون مدرسه ای، و مسابقات ورزشی، برنامه‌ی مکملی درس تربیت بدنی است که در راستای سلامت دانش آموزان در مدارس مازندران اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه دانش آموزان با فراگیری نکات سلامتی و تربیت بدنی در مدارس می‌توانند در رشد فرهنگی تربیت بدنی و سلامتی اولیا موثر باشند گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش بحث کیفیت بخشی درس تربیت بدنی است.

وی افزود: درس تربیت بدنی فضای بسیار مناسبی را برای تقویت قوای جسمانی، روحی و شادابی برای دانش آموزان به ارمغان می‌آورد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مازندران نقش تربیت بدنی را در ایجاد مدرسه شاد مهم دانست و گفت: اهمیت و تأثیر گذاری درس تربیت بدنی بخاطر این است که تربیت دانش آموزان را به نحو مطلوب شکل می‌دهد.

ساداتی با اشاره به ساعت تربیت بدنی در سند تحول بنیادین افزود: در کل ۲ ساعت زنگ تربیت بدنی در مدرسه اجرا می‌شود که برای پایه ابتدایی ۲ زنگ ۴۵ دقیقه‌ای و برای متوسطه در هفته یک زنگ ۲ ساعته برای تربیت بدنی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه اول چاقی را در کشور دارد، گفت: تربیت بدنی و سلامت می‌تواند به کاهش وزن و چاقی و عواقب بد آن که بیماری‌های کلسترول و چربی خون است کمک کند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۹ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی شرکت کردند افزود: تحرک خوبی در زمینه تربیت بدنی در سراسر کشور شکل گرفته است چرا که هدف شادابی و سلامتی دانش آموزان و خانواده‌ها است.

ساداتی وجود کارگاه‌های آموزشی و ورزشی را برای مدیران و معلمان امری ضروری دانست و گفت: عمده‌ی معلمان تربیت بدنی متخصص چند وجهی هستند با آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی بدن، آمادگی جسمانی و ناهنجاری‌های اسکلتی و دیگر موارد با مشاوره دهی به اولیا و دانش آموزان می‌توانند گامی نودر رفع نواقص تربیت بدنی و جسمانی بردارند.

وی افزود: مربیان بهداشت در مدارس ابتدایی به بهداشت، سلامتی و تغذیه دانش آموزان توجه جدی دارند و با برنامه‌های ویژه در این زمینه هدف برقراری سلامت حرفه‌ای دانش آموزان است.

انتهای پیام/آ

افزایش سلامت دانش آموزان با درس تربیت بدنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.