آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

بیش از ۱۹۰ هزار دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ صبح امروز شنبه در اولین روز از مهرماه ۹۶، شروع بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس و همزمان با سراسر کشور، بیش از ۱۹۰ هزار دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری، سال تحصیلی خود را  آغاز کردند.

دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان هم چهارشنبه گذشته ۲۹ شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها و پیش دبستانی‌ها با شرکت در جشن غنچه‌ها،  آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را جشن گرفتند.

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، در مجموع ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در آموزشگاه‌های دولتی، غیر دولتی، استثنایی، عشایری و بزرگسالان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی و  ۱۷ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان، در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی افزود: تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه اول در سال تحصیلی جدید در چهارمحال و بختیاری ۳۸ هزار و ۶۹۳ نفر و مقطع متوسطه دوم ۹ هزار و ۴۵۹ دانش آموز است.

امیدی اضافه کرد: مدارس استان همچنین امسال پذیرای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی و ۹۶ هزار و ۱۹۳ دانش آموز دوره ابتدایی است که ۱۷ هزار نفر از این تعداد، دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند.

گفتنی است: ویژه برنامه بازگشایی مدارس همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، با نواختن «زنگ مهر» و «زنگ مقاومت» از ساعت ۸ صبح امروز شنبه در مدارس چهارمحال و بختیاری و به صورت نمادین و با حضور استاندار و مسئولان استانی در دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه ۲ شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار