پیام مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پیامی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پیامی آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و بازگشایی مدارس را به فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد

سپاس و ستایش مخصوص پروردگار یکتاست که اسباب تعالی انسان‌ها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد.

در آستانه پاییز برگ ریز و در طلیعه مهر شور انگیز، یاد و خاطره حماسه سازان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید را گرامی می‌داریم و بر روح تابناک امام شهیدان، بنیانگذار جمهوری اسلامی که رسالت حضور انبیا (ع) را بر امر آموزش و پرورش انسان‌ها برشمرد و معلم و مدرسه را مبدأ سعادت و شقاوت دانست، درود می‌فرستم.

رهبر فرزانه انقلاب، آموزش و پرورش را کانون اساسی برای خلق دنیای آینده مطرح فرمود و آینده کشور را مرهون تلاش امروز این نهاد دانست.

همچنین رئیس جمهور محترم نیز این نهاد مقدس را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی نمود و ارتقای فرهنگ، اخلاق، دینداری و ظهور همه پیشرفت‌ها را در سایه سار «مدرسه» و «معلم» ممکن و مقدور می‌دانند.

آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، همه تلاش و مساعی خود را به کار گرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز، مدیران آگاه و اولیای ارجمند در جهت ارتقای کمی و کیفی مراکز مشاوره برای حضور مؤثر مدارس در فرآیند مصون سازی دانش آموزان و خانواده ها، توسعه مشارکت با معلمان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تدوین برنامه درسی و مشارکت با انجمن‌های علمی آموزشی گام بر دارد.

تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از یک «ضرورت» به مرحله اجرای راهکار‌ها و حرکت بر اساس نقشه راه سند تحول بنیادین برساند تا بتواند در پرتو اسناد بالا دستی و با اهتمام جدی به ساحت‌های تربیت، توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفتگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

بدون تردید معلمان و آموزگاران دلسوز، این طلایه داران دانایی، اصلی‌ترین محور تحقق عینی سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه می‌باشند که در کنار همراهی و مشارکت اولیای شریف دانش آموزان می‌توانند تسهیل گر دست یابی به این افق‌های روشن باشند.

اینجانب در سالی که مزین به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است، طلوع مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را بر پویندگان طریق علم و معرفت، معلمان فرهیخته و دانش آموزان عزیز، که با آغاز مهر ماه، فصل رویش مهربانی و خرد ورزی، با گام‌های کوچک و بزرگ، اما اندیشه‌های پاک و سترگ، مدرسه را مزین می‌نمایند، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

امید است در سال تحصیلی جدید، مدارس که فعالیت خود را با شعار «مدرسه شاداب، الفبای توسعه» آغاز می‌نمایند در ظل عنایات الهی و توجهات حضرت، ولی امر (عج) و با ابتنا بر کاربست «تدبیر» در کلیه امور، در بهار تعلیم و تربیت شاهد پیشرفت همه جانبه کشور و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشیم.

زمان بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در سراسر کشور، شنبه آینده اول مهر ۹۶ می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار