شهرکرد؛

آغاز سال تحصیلی جدید برای بیش از 185 هزار دانش آموز

بیش از 185 هزار دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با شروع بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، بیش از 185 هزار دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سال تحصیلی 96-95 صبح امروز شنبه 3 مهر همزمان با سراسر کشور و با شعار «مدرسه شاداب، الفبای توسعه» آغاز شد.

بهروز امیدی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 185 هزار دانش آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل شدند افزود: این تعداد شامل 156 هزار دانش آموز در یک هزار و 974 آموزشگاه دولتی، غیر دولتی، استثنایی، عشایری و بزرگسالان، بیش از 12 هزار نوآموز پیش دبستانی و 16 هزار و 940 دانش آموز پایه اول ابتدایی است.

وی، تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه اول در استان را نیز 38 هزار و 500 نفر در 457 مدرسه راهنمایی و تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم را 28 هزار و 909 دانش آموز در 480 دبیرستان اعلام کرد.

امیدی اضافه کرد: مدارس چهارمحال و بختیاری امسال پذیرای بیش از 12 هزار نوآموز پیش دبستانی و 93 هزار و 879 دانش آموز دوره ابتدایی است که 16 هزار و 940 نفر از این تعداد را دانش آموزان پایه اول ابتدایی تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان هم چهارشنبه گذشته 31 شهریور و با برگزاری جشن شکوفه ها در یک هزار و 37 دبستان سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

گفتنی است: ویژه برنامه بازگشایی مدارس همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، با نواختن «زنگ مهر» و «زنگ مقاومت» از ساعت 8 صبح امروز شنبه 3 مهر ماه در مدارس سراسر چهارمحال و بختیاری و به صورت نمادین و با حضور علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، استاندار و مسئولان استانی در دبستان پسرانه فرهنگیان شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار