هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهیدان و رزمندگان است

امام جمعه سنندج گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهیدان و رزمندگانی است که از آبرو و ناموس مسلمانان کشور دفاع کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  سنندج  با تسلیت ایام محرم، گفت: همه مسلمانان می‌دانند که ماه محرم، ماه شهادت و توبه و بازگشت از گناه و معصیت و بهترین فرصت برای جهاد اکبر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه سنندج افزود: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و در این زمینه احساس مسوولیت می‌نمایند در دنیا و قیامت جزو رستگارانند و این را خداوند در قرآن کریم به مسلمانان بشارت داده است.

وی تصریح کرد: ماه محرم‌الحرام را فرصتی برای اعمال صالح و درست بدانیم تا اینکه در پیشگاه خداوند روسفید باشیم چرا که عمر آدمی کوتاه و زودگذر است.

خدایی خاطرنشان کرد: در روایات داریم که اگر کسی دهم محرم روزه باشد کفاره یک سال گناه و اگر کسی نهم ذی‌الحجه روزه بگیرد برای او کفاره دو سال گناه بحساب می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش حرکت در مسیر بانکداری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بانکداری مهم‌ترین بخش اقتصادی هر منطقه‌ای است که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: حضرت علی(ع) بر شناخت احکام معامله تاکید داشته‌اند تا اینکه انسان‌های معامله‌گر دچار رباخواری نشوند.

وی همچنین اضافه کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بر اسلامی‌بودن بانک‌ها تاکید داشته و آن را به فتحی عظیم تشبیه کرده‌اند.

خدایی همچنین با یادآوری رشادت‌های دوران دفاع مقدس، گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهیدان و رزمندگانی است که از آبرو و ناموس مسلمانان کشور دفاع کردند.

وی گفت: در حال حاضر هم رزمندگان از کیان اسلامی دفاع می‌کنند و این نشان می‌دهد که دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

امام جمعه سنندج در بخش پایانی خطبه‌های این هفته سنندج به کشتار مسلمانان میانمار اشاره کرد و آن را یک جنایت نامید که مردم میانمار مورد ظلم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

بانکداری مهم‌ترین بخش اقتصادی هر منطقه‌ای است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.