مردم خاش آماده برپایی دومین جشنواره انار سنگان

مردم شهرستان خاش آماده برپایی دومین جشنواره انار سنگان در بخش مرکزی این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی هستند.

مردم خاش آماده برپایی دومین جشنواره انار سنگان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شجاعی  بخشدار مرکزی خاش  اظهار داشت: دهستان سنگان از توابع بخش مرکزی این شهرستان در حاشیه کوه تفتان واقع شده و یکی از مناطق مستعد کشت انار محسوب می شود به طوری که انار این دهستان از شهرت و محبوبیت و بازار پسندی خاصی برخوردار است.

مجتبی شجاعی ادامه داد: دومین جشنواره انار سنگان 28 شهریور امسال با اجرای ویژه برنامه های متنوع نظیر رقص محلی و نمایشگاه از محصولات کشاورزی و غذاهای بومی و محلی با هدف معرفی توانمندی ها و رونق دادن به صنعت مهم گردشگری شهرستان خاش برپا می شود.

وی با اشاره به توانمندی های بخش مرکزی خاش گفت: این بخش با 10 هزار کیلومتر مربع وسعت، 80 هزار نفر جمعیت و 124 کیلومتر مرز با پاکستان دارای 600 آبادی، 191 شورای اسلامی و 73 دهیاری است.

وی افزود: کشاورزی، گردشگری، صنعت، مرز و حمل و نقل پنج پتانسیل مهم اقتصادی بخش مرکزی خاش محسوب می شوند.

بخشدار مرکزی خاش گفت: در این بخش 25 هزار هکتار زمین زراعی و باغی با افزون بر هفت هزار بهره بردار وجود دارد که سالانه 100 هزار تن انواع محصولات را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

شجاعی افزود: عمده محصولات تولیدی بخش مرکزی خاش در بازار استان، استان های همجوار و برخی کشورهای منطقه به فروش می‌ رسد.

وی با اشاره به ظرفیت های گلخانه ای بخش مرکزی خاش گفت: این بخش دارای هزار واحد گلخانه با تولید 15هزار تن محصول است که در این زمینه رتبه نخست گلخانه های استان را به خود اختصاص داده است.

شجاعی همچنین وجود 34 واحد مرغداری با تولید چهار هزار تن گوشت سفید با دارا بودن رتبه نخست تولید گوشت سفید سیستان و بلوچستان، 200 واحد پرورش دام سنتی با چهارهزار تن تولید گوشت قرمز، چهار هزار هکتار نخیلات در مرز روتک، چهار هزار هکتار باغات پسته، 6 هزار هکتار گندم ، 20 هزارهکتار جو، 2 هزار هکتار ذرت ، هزار هکتار سبزی و صیفی، 600 هکتار انار و 600 هکتار انگور را از دیگر ظرفیت های بخش کشاورزی بخش مرکزی خاش ذکر کرد.

وی ادامه داد: در مجموع سالانه 90 هزار تن‌ محصولات زراعی و 10 هزار تن محصولات باغی در بخش مرکزی خاش تولید می ‌شود .
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

جشنواره انار سنگان درخاش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار