آسوشیتدپرس گزارش داد:

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مغتنمی برای رئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکاست

سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل معمولا فرصتی مغتنم برای هر رئیس‌جمهوری به شمار می‌رود.

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مغتنمی برای رئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکاستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، منابع آگاه در آمریکا اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از فرصت سخنرانی نشست هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل برای نزدیکتر شدن به متحدان واشنگتن و اعلام همبستگی با آنها و در عین حال هشدار به برخی کشورهای دیگر استفاده خواهد کرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت ترامپ با برخی سخت خواهد گرفت و با برخی به ملایمت رفتار می کند ولی در نهایت واکنشی قاطع خواهد داشت.

سخنرانی ها در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل معمولا فرصتی مغتنم برای هر رئیس جمهوری به شمار می رود ولی به ویژه برای دونالد ترامپ که یک شخصیت نسبتا تازه کار در سیاست خارجی آمریکا به شمار می رود و هرازگاهی با سخنانش جامعه بین المللی را دچار تنش می کند، این سخنرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ترامپ در این سخنرانی از همه کشورها خواهد خواست تا برای مقابله با خطرات بزرگی که جهان را تهدید می کند با هم متحد شوند.

از جمله مسائلی که پیش بینی می شود در صدر دستور کار سخنرانی ترامپ قرار داشته باشند مسئله کره شمالی و آزمایش‌های موشکی این کشور و نیز ایران خواهد بود که ترامپ آن را به نقض روح توافق هسته ای متهم کرده است.

ترامپ در گذشته از منتقدان سرسخت سازمان ملل بوده و در دوران تبلیغات انتخاباتی این سازمان را به بی کفایتی و ضعف در بسیاری از مسائل متهم کرده بود. وی همچنین از احتمال کاهش کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل خبر داده بود.

ترامپ قرار است روز دوشنبه قبل از صرف شام با سران آمریکای لاتین با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند. وی روز سه‌شنبه افزون بر سخنرانی در مجمع عمومی با امیر قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ترامپ روز چهارشنبه ناهار کاری را با سران آفریقایی صرف می کند و با سران اردن،‌ مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد داشت. برنامه دیدار با سران ترکیه افغانستان و اوکراین نیز قبل از دیدار با سران کره جنوبی و ژاپن برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است.

پیش بینی می شود روسای جمهور چین و روسیه در اجلاس امسال شرکت نداشته باشند.

اوضاع متشنج در ونزوئلا و سوریه و مبارزه با داعش و القاعده نیز در صدر دستور کار مذاکرات ترامپ در نیویورک قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

اهمیت سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ترامپ چیست؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار