مستانه مهاجر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محدوديت زیاد برای فيلم‌اولی‌ها، خلاقيت آنها را از بين می‌برد

مهاجر گفت: محدوديت زیاد برای فيلمسازان اول و انداختن آنها در بازی رقابت با فيلمسازان باتجربه، خلاقيتشان را از بين می‌برد.

مستانه مهاجر تدوینگر و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأكيد بر اشتباه بودن حذف بخش فيلم‌های اول (نگاه نو) از جشنواره فیلم فجر گفت: محدوديت بيش از اندازه برای فيلمسازان اول و انداختن آنها در بازی رقابت با فيلمسازان با تجربه، خلاقيت آنها را از بين می‌برد.

اين تدوینگر و تهیه‌کننده سینما در اين باره بیان کرد: سخت‌گيری بيش از حد به جوانی كه می‌خواهد وارد اين حوزه شود، اتفاق خوبی نیست. همچنان كه معتقدم حذف كردن بخش فيلم‌های اول از جشنواره فجر كه سبب شناسايی استعدادهای جوان می‌شد، هم كار درستی نبود؛ معتقدم كه بهتر است اين بخش مانند سال‌های قبل به صورت مجزا برگزار شود.

وی تصريح كرد: با مجزا كردن فیلم اولی‌ها در جشنواره فیلم فجر، آثار آنها بهتر و بیشتر دیده می‌شود. از همه مهم‌تر اينكه اين فيلم‌ها با دقت بیشتری ارزيابی می‌شوند؛ چرا كه به هرحال نمی‌توان تأثير نام‌ها را در ارزيابی آثار بخش سينمای ايران ناديده گرفت.

تهيه‌كننده فيلم سينمايی «اسرافيل» در بخش ديگری از اين گفتگو، با اشاره به محدوديت‌های معمول جشنواره‌ها و راه نيافتن همه فيلم‌ها به بخش مسابقه، يادآور شد: باید توجه داشت آنهایی که به هر علتی به جشنواره راه پیدا نمی‌کنند - به خصوص آنها که آثارشان از کیفیت برخوردارند- خشم و سوءتفاهمی برایشان ایجاد می‌شود که در نهايت خروجی خوبی برای مجموعه سينما ندارد. معتقدم در دو سال گذشته كه بخش فيلم اول حذف شده، جريان فكری چندان مناسبی بين فيلمسازان اول ايجاد نشده است.

مهاجر ادامه داد: این ادغام رقابتی در بين بچه‌های جوان به وجود می‌آورد که آنچنان دلچسب نیست. باید توجه داشت فیلم‌های اول، آداب و مختصات خود را دارند و صحیح نیست در رقابت با فیلمسازان با تجربه قرار بگیرند؛ چرا که در نهایت سرخوردگی و بی اخلاقی در نتیجه اعمال سلیقه، به وجود خواهد آمد.

 

اجازه دهيم جوان‌ها خلاق بمانند!

این تهیه‌کننده سينما در ادامه با يادآوری اينكه مبنای سينما خلاقيت است، گفت: موج نو، انرژی و فکر نو می‌آورد. البته متاسفانه بی‌اخلاقی هم در بین برخی از جوان‌ها وجود دارد که آن هم با تدبیر و برنامه‌ریزی مرتفع می‌شود.

وی در پايان با اشاره به تجربه شخصی‌اش از همكاری با فيلمسازان اول اظهار كرد: به شخصه تجربه همكاری با بیش از ٢٠ فیلم اولی را دارم که الان پیشکسوتان درجه یکی هستند و این همکاری ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار