كارگردان فيلم «انزوا» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورايی خاص باید از فیلمساران اول حمایت کند

عباس ميرزايی گفت: به نظرم بايد شورایی باشد که برای ساخت آثار، به فیلم اولی‌ها وام دهد و به آنها تهیه‌کننده معرفی کند.

عباس ميرزاييمرتضی علی عباس میرزایی كارگردان سينما، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مصوبه جدید وزارت ارشاد مبنی بر اینکه فیلمسازان اول برای ساخت اولین فیلم سینمایی خود، به مجوز کارگردانی نیاز ندارند و می‌توانند مستقیم برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنند؛ اظهار داشت: این رویداد هم می‌تواند اتفاق خوبی باشد و هم بد تلقی شود. به اعتقاد من در سیستم هنر بهتر است، بعد از تماشای خروجی كار قضاوت كنند؛ چون فیلمسازی که با انرژی شروع به ساختن اثر خود می‌کند، تمام نیرو و توانش صرف متقاعد کردن کسانی می‌شود که فیلمنامه‌اش را قبول ندارند.

وی ادامه داد: خیلی اوقات پیش می‌آمد که فیلمساز سرمایه‌گذار پیدا می‌کرد اما تا گرفتن مجوز و پیدا کردن تهیه‌کننده، سرمایه‌گذار از دست می‌رفت. الان در واقع مجوز فیلمسازی به تهیه‌کننده سینما واگذار شده است.

عباس میرزایی گفت: با اين حال، ممکن است آفتی به سینمای ایران وارد شود که تهیه‌کننده بگوید میزانی پول می‌گیرم تا فیلم را بسازم و در نهایت کسی که پول دارد، موفق به ساختن فیلمش خواهد شد.

وی عنوان کرد: مجوزی كه ارشاد می‌داد یک حسن داشت؛ اینكه ضمانتی به فیلمساز می‌داد و با آن ضمانت نامه فیلمساز به دنبال تهیه کننده می رفت؛ اما اگر ارشاد مجوز ندهد فیلمساز موظف است که خودش را به تهیه‌کننده ثابت کند.

عباس میرزایی گفت: شاید بهتر باشد فیلم‌اولی‌ها را به جایی مثل مرکز گسترش سینمای تجربی ارجاع دهند. یا یک شورای این چنینی باشد که هم برای ساخت آثار به فیلمساز فیلم اولی وام داده شود و هم به آنها تهیه کننده معرفی کنند.

کارگردان فيلم سينمایی «انزوا» گفت: اینکه ارشاد در این مسائل دخالت نداشته باشد، به هر حال یک اتفاق حرفه‌ای است. هرچه کمتر وارد این فضا شدن، به نفع خود وزارتخانه است.

وی در پایان گفت: البته این گونه هیچ تضمینی هم نیست که بنیاد سینمایی فارابی از آثار فیلمسازان اول دفاع کند.

 

انتهای پيام/

نظر كارگردان انزوا درباره مصوبه جديد وزارت ارشاد برای فيلم‌ اولی‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار