معاونت علمی در هفته ای که گذشت،

يک ميليارد دلار ارزش توليدات دارويى شركت هاى دانش بنيان داروسازى كشور / ضرورت بهره مندی از ابزار‌های نوین برای آموزش در کشور

معاونت علمی در هفته گذشته با رویدادهای رو به رو بوده که به برخی از مهم‌ترین این موارد اشاره می‌شود.

يک ميليارد دلار ارزش توليدات دارويى شركت هاى دانش بنيان داروسازى كشور / ضرورت بهره مندی از ابزار‌های نوین برای آموزش در کشورخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایجاد ۶۰ هزار اشتغال پایدار در کشور ، تلاش برای صادرات محصولات دانش بنیان ایران به کشور‌های اسلامی ، يک ميليارد دلار ارزش توليدات دارويى شركت هاى دانش بنيان داروسازى كشور و ضرورت بهره مندی از ابزار‌های نوین برای آموزش در کشور از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است. 

ایجاد ۶۰ هزار اشتغال پایدار در کشور

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: درخواست‌های بسیاری در دست اجرا هستند که 900 مورد از آنها رد شده اند و 540 مورد دیگر در دست بررسی است؛ در مجموع 2 هزار و 300 میلیارد تومان درخواست از صندوق وجود دارد؛ تعداد طرح هایی که تصویب شده و در حال انجام است 2 هزار و 100 مورد است که 600 طرح آن  موفق شده اند به بازار راه پیدا کنند و یک هزار و 550 مورد از این طرح‌ها تا 2 سال آینده تمام می شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه توانسته ایم 60 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد کنیم، اظهار کرد: از 2 هزار میلیارد تومانی که دولت برای صندوق در نظر گرفته است، یک هزار و 650 میلیارد آن را تخصیص داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: این بودجه انواع و اقسام وام‌ها، لیزینگ، سرمایه در گردش و طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت و در کل 21 طرح را در برمی گیرد.

سهم بازی‌های یارانه ای ایران در بازار جهانی

حسن کریمی‌ قدوسی‌، مدیرعامل‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران اظهار کرد: باید ساخت بازی را در کشورمان فعال کنیم‌، برگزاری لیگ‌ بازی‌های رایانه‌ای رویداد بزرگی برای بازدیدکنندگانی که مخاطبان اصلی بازی‌های ملی‌ رایانه‌ای هستند، محسوب می شود؛ در ایران 23 میلیون نفر 70 دقیقه از وقت خود را در روز با انجام بازی های رایانه ای می گذرانند.

کریمی‌ قدوسی‌ با  بیان اینکه امسال سومین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته 2 هزار و 100 نفر و امسال 6 هزار و 605 نفر در بازی‌های لیگ رایانه‌ای ثبت‌نام کرده اند که 10 درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند؛ بیشترین افراد شرکت‌کننده‌ مربوط به بازی کوئینز‌ ‌آف کینگ‌ با  2 هزار و 405 شرکت کننده و در رتبه بعدی بازی فیفا‌ قرار دارد که 2 هزار و 98 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

تلاش برای صادرات محصولات دانش بنیان ایران به کشور‌های اسلامی

سورنا ستاری معاون علمی گفت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته به لحاظ ارائه مقالات علمی در سطح جهانی رتبه نخست را به خود اختصاص داد و در بسیاری از فناوری‌های نوین همچون نانو، بیوتکنولوژی، هوافضا و پزشکی با فاصله‌ای معنا دار از کشور‌های اسلامی قرار دارد.

وی افزود: در این اجلاس سندی 10 ساله ای تحت عنوان ۲۰۲۶ به تصویب اعضا خواهد رسید که مباحثی همچون تبادل دانشجو، ارتقای رتبه دانشگاه ها، توسعه علوم جدید و اجرای مگا پروژ‌هایی که اجرای آن از توان مالی و نیروی انسانی یک کشور خارج است در این سند گنجانده شده است.

يک ميليارد دلار ارزش توليدات دارويى شركت هاى دانش بنيان داروسازى كشور

كبريايى زاده، رئيس نمايشگاه ايران فارما و سنديكاى صاحبان صنايع داروهاى انسانى گفت: از سال گذشته نمايشگاه ايران فارما رويكردى فراتر از ايجاد غرفه و معرفى محصولات در نظر گرفت.

رئيس سومين نمايشگاه ايران فارما عنوان كرد: ١٣ شركت دانش بنيان در نمايشگاه امسال حضور دارند كه نزديک به يک ميليارد دلار ارزش توليدات آنهاست و اميدواريم با توسعه صادرات محصولات این شرکت‌ها شاهد رشد بازار دارويى كشور باشيم

 ضرورت بهره مندی از ظرفیت سازمان‌ها جهت آموزش دانش آموزان برای ورود به بازار کار

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت: اکنون یکی از مهم ترین رشته‌ها که هوا‌نوردی و فضانوردی است را به صورت کامل مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از رشته هوا فضا و هوایی معطوف به حمل و نقل مسافر بوده و دارای قابلیت‌های بسیاری  مانند مدیریت کنترل کشور در بحث کنترل ترافیک و امدادرسانی و گردشگری است که ستاد توسعه فناوری هوایی و هوا‌نوردی باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کند.

ضرورت بهره مندی از ابزار‌های نوین برای آموزش در کشور

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت: شما اساتید‌ با یک مجموعه دانشجویی بزرگ مواجه هستید که حداقل 10 درصد واحدهای درسی توسط شما آموزش داده می‌شود؛ باید با توجه به مسئولیتی که به شما واگذار شده است در ذهن دانشجو اثرگذار باشید‌.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروزه دشمن به جای اینکه برای مقابله و حمله از ابزار نظامی استفاده کند به کارهای تهاجم فرهنگی روی آورده است، اظهار کرد: ابزار تهاجم فرهنگی که دشمن امروزه از آن استفاده می‌کند بسیار زیاد است، همانطور که می‌دانید رسانه‌های بیگانه که به زبان فارسی علیه ایران خبر پخش می‌کنند متنوع هستند؛ همچنینفضای مجازی نیز یکی از ابزارهای مهم برای ایجاد جنگ فرهنگی است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار