برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان؛

اجرای نمایش عاشورائیان به مدت یک هفته

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: از بیست و سوم شهریورماه به مدت یک هفته فعالیت‌های مردم لرستان در دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ علی حسین پازدارمعاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منشأ خیر و برکت است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس با هدف تجلیل از شهدای گرانقدر و نقش آفرینان دفاع مقدس فرصت متنعمی است که شجاعت و ولایت مداری امت از امام خمینی (ره) یادآوری شود و هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجلیل از شهدای گران‌قدر و تجلیل از همه نقش‌آفرینان عرصه دفاع مقدس بوده است.

معاون سپاه لرستان با تأکید بر این که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مصداق بارز عدالت‌خواهی و حق‌جویی بوده است، گفت: استکبار جهانی تاب این عدالت‌خواهی را نیاورد و نتوانست رویداد عظیم تاریخی را باور کند و قبل از آغاز جنگ خیلی کار‌ها کرد که انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند.

به گفته سرهنگ پازدار، اولین تلاش دشمن تلاش برای به وجود آوردن جنگ داخلی قومیتی و طایفه‌ای بود که موفق نشدند و برای براندازی جمهوری اسلامی دست به دامان جنگ رسانه‌ای شدند.

وی اظهار داشت: تحمیل جنگ نابرابر باحضور ۴۰ کشور، راه اندازی کودتا‌های مختلف، ترور شخصیت‌ها و محاصره اقتصادی نیز ازجمله اقدامات دشمن بود که انقلاب نوپای ایران اسلامی در برابر آن‌ها ایستادگی کرد و دشمن را از خاک کشور بیرون کرد.

معاون سپاه لرستان با اشاره به این که اولین برنامه دفاع مقدس نمایش فرهنگی رزمی عاشوریان است، گفت: از بیست و سوم شهریورماه به مدت یک هفته فعالیت‌های مردم لرستان در دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

سرهنگ پازدار عنوان کرد: رژه باشکوه نیرو‌های مسلح باهدف اقتدار و وحدت نیرو‌ها سی و یکم شهریورماه در خرم آباد و بروجرد و رژه موتوری در سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، شرکت فرماندهان و کارکنان سپاه استان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان سپاه استان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی به دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه استان با خانواده شهدای لرستان اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی خانوادگی، صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح به میزبانی قرارگاه لشگر ۸۴، غبارروبی گلزار شهدا، ویزیت رایگان درمانگاه‌های نظامی، اعزام تیم‌های امدادی به مناطق محروم استان و مراسم تجلیل از سربازان ازجمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در استان لرستان برگزار می‌شود.

معاون سپاه لرستان با اشاره به نواختن زنگ مقاومت در سطح مدارس استان و برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای لرستان، همایش تبیین نقش اصناف و بازار و تجلیل از شهدای اصناف و بازار از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان است.

انتهای پیام/م

اجرای نمایش عاشورائیان درلرستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.