استاندار لرستان:

فرهنگ عاشورایی سدی مستحکم در برابرتوطئه‌های دشمنان است

نهادینه سازی فرهنگ غنی عاشورایی همچنین می‌تواند نقش محوری در رفع مشکلات جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند، استاندار لرستان ، در دیدار با دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، در خرم آباد، گفت: انقلاب اسلامی ایران از فرهنگ عاشورایی نشات گرفته است.

وی افزود: جوانان این مرز و بوم با درس گرفتن از مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی و گوش به امر ولایت در برابر ظلم و ستم ایستادند و انقلاب اسلامی به یاری خداوند متعال به پیروزی رسید.

بازوند، همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های هشت سال دوران دفاع مقدس، بیان کرد: جوانان این مرز و بوم به فرماندهی ولایت در سایه فرهنگ عاشورایی در برابر دشمن تا دندان مسلح بعث که مورد حمایت بالغ بر ۳۰ کشور جهان بود، سرافرازانه پیروز شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی سدی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمنان است، افزود: دشمنان از ترویج این فرهنگ هراس دارند و با توطئه‌های مختلف به دنبال ترویج اسلام آمریکایی و مقابله با اسلام ناب محمدی هستند.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ عاشورایی در بین نسل جوان و نوجوان، گفت: با نهادینه سازی این فرهنگ غنی بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی هم برطرف خواهد شد.

بازوند، با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم و اربعین حسینی، تاکید کرد: باید از این فرصت برای تقویت معنویت در جامعه و همچنین ترویج فرهنگ حسینی بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ حسینی تاکنون سینه به سینه و در سایه مراسم‌های عزاداری حسینی منتقل شده است، بیان کرد: شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم، حاصل فرهنگ عاشورایی هستند.

استاندار لرستان، با اشاره به نحوه شهادت شهید حججی، بیان کرد: به رغم توطئه دشمنان در شهادت این شهید سرافراز، خون شهید موجب تقویت وحدت ملی شد.

انتهای پیام/ د

نهادینه سازی فرهنگ غنی عاشورایی در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.